اخبار تکنولوژی

مایکروسافت سرفیس پرو ۱۰ را در فروردین معرفی می کند

سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ آینده مایکروسافت در حال ارتقای بزرگی در نمایشگر هستند و قرار است در ماه جاری عرضه شوند. این اطلاعات از گزارشی توسط Windows Central به دست می‌آید که نشان می‌دهد هر دو دستگاه به پنل‌های OLED منتقل شده و احتمالاً در ۲۱ مارس رونمایی خواهند شد.

صفحه نمایش‌های OLED در بازار لپ تاپ‌های درجه یک فراگیرتر می‌شوند زیرا سیاهی عمیق‌تر، رنگ‌های زنده و کنتراست برتر را ارائه می‌دهند. مایکروسافت یکی از معدود تولیدکنندگانی است که هنوز از فناوری OLED برای لپ‌تاپ‌های خود استفاده نکرده است. با این حال، به نظر می‌رسد که با لپ تاپ‌های سرفیس آینده این وضعیت در حال تغییر است. به لطف معرفی پنل‌های OLED، انتظار می‌رود هر دو مدل جدید سرفیس از محتوای HDR نیز پشتیبانی کنند.

علاوه بر این، گزارش حاکی از آن است که سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ در هر دو نسخه مجهز به اینتل و کوالکام در دسترس خواهند بود. مدل‌های اینتل احتمالاً دارای جدیدترین پردازنده‌های اینتل Core Ultra با تأکید بر قابلیت‌های هوش مصنوعی هستند که در ماه آوریل عرضه می‌شوند. در همین حال، نسخه‌های مبتنی بر Arm احتمالاً از تراشه کوالکام Snapdragon X Elite استفاده می‌کنند که انتظار می‌رود در ژوئن عرضه شود.

از نظر بصری، گفته می‌شود که Surface Pro 10 تا حد زیادی طراحی Surface Pro 9 را با برخی موارد اضافه شده قابل توجه حفظ کرده است. این شامل یک وب کم با زاویه باز ارتقا یافته با استودیو افکت و یک خواننده NFX یکپارچه است. شایعه شده که Surface Laptop 6 طراحی مجدد قابل توجهی با حاشیه‌های نمایشگر کوچک‌تر و گوشه‌های گرد دریافت می‌کند که از سری Surface Laptop Studio الهام گرفته شده است.

سرفیس پرو ۱۰ با سخت افزار بهتر

همچنین انتظار می‌رود که دارای صفحه لمسی جدید و انتخاب پورت توسعه‌یافته، شامل دو اتصال USB-C، یک پورت USB Type-A، Surface Connect و یک کلید Copilot اختصاصی که در صفحه‌کلید ادغام شده است، باشد. علاوه بر به‌روزرسانی‌هایی که برای لپ‌تاپ‌های سرفیس انجام می‌شود، این گزارش همچنین به یک ویژگی جدید با به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ نسخه ۲۰۲۴ به نام «AI Explorer» اشاره می‌کند.

گفته می‌شود که این نسخه پیشرفته Copilot است و یک جدول زمانی از فعالیت کاربر در رایانه ایجاد می‌کند. هدف AI Explorer این است که هر تعامل کامپیوتری را با استفاده از زبان طبیعی قابل جستجو کند. در نظر گرفته شده است که حتی درخواست‌های مبهم را درک کند و می‌تواند ابزار ارزشمندی برای کاربران باشد.

AI Explorer همچنین کمک زمینه‌ای را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، هنگام مشاهده یک تصویر، ممکن است گزینه ای برای ویرایش آن عکس پیشنهاد شود. سپس کاربران می توانند دستورات ساده ای را برای ویرایش های خاص مانند حذف پس زمینه صادر کنند. دستگاه‌های آینده مانند سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ تاپ ۶ احتمالاً اولین دستگاه‌هایی هستند که از این ویژگی بهره خواهند برد.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا