اخبار تکنولوژی

مایکروسافت ممکن است تا هفته آینده قرارداد اکتیویژن بلیزارد خود را ببندد

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قرار است تا هفته آینده قرارداد خود را برای خرید اکتیویژن بلیزارد ببندد. افرادی که با این معامله آشنا هستند به The Verge گفته‌اند که این شرکت در حال برنامه‌ریزی برای نهایی کردن کارها تا جمعه ۱۳ اکتبر است.

انجام این کار زودتر از مهلت جدیدی بوده که توسط مایکروسافت و CMA توافق شده، یعنی ۱۸ اکتبر. CMA همچنین تا پایان امروز فرصت دارد تا نظرات خود را در مورد معامله جمع‌آوری کند. قبل از ارائه تصمیم نهایی در هفته آینده، مایکروسافت نزدیک به دو سال است که با تشریفات قانونی با این خرید مواجه شده است.

برای نهایی کردن معامله جهت خرید سازنده Call of Duty به مایکروسافت این امکان را می‌دهد تا در نهایت روندی طولانی و مطمئناً خسته‌کننده را به پایان برساند. در ابتدا، CMA به دلیل نگرانی‌های مربوط به بازی‌های ابری، معامله مایکروسافت را مسدود کرد. بنابراین مایکروسافت به تابلوی طراحی بازگشت و مجموعه جدیدی از اصطلاحات را ارائه کرد.

سپس آن شرایط جدید را ماه گذشته به CMA ارائه کرد. از آن زمان CMA آنها را بررسی کرده و گفته است که نگرانی‌های آن گویی برطرف شده است. با اشاره به اینکه تا اواسط اکتبر تصمیم‌گیری خواهد کرد. در حال حاضر واقعاً مانع زیادی بر سر راه مایکروسافت وجود ندارد.

مایکروسافت قرارداد اکتیویژن بلیزارد را نهایی می سازد

تا زمانی که CMA هیچ مشکل آشکار دیگری پیدا نکند، این اساساً یک معامله تمام شده است. قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری مایکروسافت از همان ابتدا برای مایکروسافت یک چالش بود. با رگولاتورها و رقبا که در هر نوبتی با این خرید مخالف بودند. مهمتر از همه، این قرارداد با مخالفت سونی روبرو شد و توسط FTC در ایالات متحده مسدود شد.

پس از یک خرید بالقوه موفق، مایکروسافت قرار است حقوق بازی‌های ابری بازی‌های Activision Blizzard را به یوبیسافت واگذار کند.  باید دید فراجم این معامله پرحاشیه مایکروسافت و بلیزارد به کجا ختم خواهد شد. برند ردموندی در تلاش بوده تا این معامله را بدون هیچ مشکلی نهایی کرده و شرکت بزرگ بلیزارد را با عناوین محبوبیش نصیب خود نماید.

احتمالا بزودی این معامله نهایی خواهد شد و مایکروسافت صاحب برندی می‌شود که بازی‌های بزرگی برای ارائه دارد و از جمله باید به COD اشاره کرد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا