اخبار تکنولوژی

مجموعه آیفون ۱۶ همگی یکی ویژگی واحد دارند

مدل‌های iPhone 15 Pro، سوئیچ Mute را با دکمه Action، یک سوئیچ چند منظوره قابل تنظیم، تعویض کردند. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس معمولی این ویژگی را از دست دادند. با این حال، اگر شایعه جدیدی صحت داشته باشد، مجموعه آیفون ۱۶ همگی دکمه اکشن خواهند بود.

نه فقط این، بلکه دکمه اکشن آینده از نظر طراحی با نسل فعلی متفاوت خواهد بود و امکان عملکردهای بیشتری را فراهم می‌کند. همانطور که MacRumours می‌گوید، همه مدل‌های آیفون ۱۶ دارای دکمه Action هستند که ماهیت خازنی دارند. دکمه‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس دکمه‌های مکانیکی هستند. این بدان معناست که دکمه Action جدید می‌تواند مانند دکمه Touch ID در آیفون‌های قدیمی یا Force Touch ترکپد در مک‌بوک‌های جدیدتر عمل کند.

اسناد داخلی نشان می‌دهند که نام رمز Action Button Atlas است و دارای یک حسگر نیرو بوده که قادر به تجزیه و تحلیل فشار و «عملکرد تعویض درایت» است. همچنین، در اسناد به یک دکمه Capture در سری آیفون ۱۶ اشاره شده که می‌تواند عملکردی مشابه با دکمه Action داشته باشد.

جزئیات کمی مبهم هستند اما انتظار می‌رود که این شرکت تمام آیفون‌های آینده از جمله iPhone SE 4 را با دکمه Action عرضه کند. بنابراین، به نظر می‌رسد که اپل دکمه Ring/Silent را به نفع این دکمه جدید کنار می‌گذارد. MacRumours همچنین ادعا می‌کند که اپل در حال کار بر روی دکمه‌های Action با سایز بزرگ‌تر است که شبیه دکمه تنظیم صدا آیفون هستند.

مجموعه آیفون ۱۶ متحول می شود

با گذشت زمان، باید شاهد رندرها و جزئیات بیشتری در این زمینه باشیم. در حال حاضر، می‌توانیم با خیال راحت فرض کنیم که Action Button ویژگی‌های زیر را به پیش می‌برد:

  • حالت بی‌صدا: این یک جایگزین برای سوئیچ بی‌صدا است و همان کار روشن کردن حالت بی‌صدا یا زنگ را انجام می‌دهد.
  • دوربین: به سرعت منظره یاب دوربین را روشن کنید و روی عکس کلیک کنید یا فیلم بگیرید.
  • ذره بین: با استفاده از دوربین آیفون با ضربه زدن روی دکمه Action زوم کنید.
  • ترجمه: از مترجم داخلی برای یافتن ترجمه بین دو زبان استفاده کنید.
  • چراغ قوه: با فشار دادن چراغ قوه آیفون را فعال کنید.
  • یادداشت صوتی: ضبط صدا را در یک جفت انجام دهید.
  • فوکوس: حالت فوکوس را که مناسب شرایط است فعال کنید. دکمه را دوباره فشار دهید تا خاموش شود.
  • میانبرها: از دکمه Action برای دسترسی به میانبرهایی که در آیفون خود ذخیره کرده اید استفاده کنید.
  • ویژگی‌های دسترس‌پذیری: برای کمک به استفاده، هر یک از تنظیمات دسترس‌پذیری را تغییر دهید، به‌ویژه اگر در مورد شنوایی یا بینایی توانایی خاصی دارید.

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا