اخبار تکنولوژی

مشخصات کامل گلکسی زد Fold 6 لو رفت

تنها یک هفته قبل از رویداد بعدی گلکسی آنپکد سامسونگ، مشخصات دقیق گلکسی زد Fold 6 و گلکسی زد Flip 6 به بیرون درز کرده است. این گزارش توسط ایوان بلاس، یک افشاگر مشهور فناوری، که تصاویر بازاریابی هر دو گوشی را در خبرنامه Substack خود به اشتراک گذاشته، منتشر شده است.

اطلاعات فاش شده برخی از پیشرفت‌های کلیدی را نشان می‌دهد، از جمله صفحه‌نمایش روشن‌تر برای گلکسی زد Fold 6 و باتری بزرگ‌تر، و خنک‌کننده بهتر برای گلکسی زد Flip 6. همچنین خبرهای خوبی در مورد دوام جلو دستگاه برای هر دو گوشی وجود دارد. در مورد Fold 6، صفحه نمایش پوششی ۶.۳ اینچی و صفحه نمایش اصلی تاشو ۷.۶ اینچی دارد. هر دو نمایشگر دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حداکثر روشنایی تا ۲۶۰۰ نیت هستند که با Galaxy S24 Ultra مطابقت دارد.

انتظار می‌رود Fold 6 کمی سبک‌تر از مدل قبلی خود باشد و وزن آن ۲۳۹ گرم در مقایسه با Fold 5 با وزن ۲۵۳، کمتر است و همان باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی نسل قبلی خود را دارد.

سیستم دوربین نیز بدون تغییر باقی مانده و دارای سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابر است. همچنین دوربین‌های دوگانه جلو را نگه می‌دارد، یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی روی صفحه نمایش و یک سنسور ۴ مگاپیکسلی زیر نمایشگر اصلی تعبیه شد.

گلکسی زد Fold 6 یک تاشو بهبودیافته

از نظر دوام، انتظار می‌رود هر دو گلکسی زد فولد ۶ و زد فلیپ ۶ دارای استاندارد IP48 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب باشند. در حالی که این امتیاز به خوبی استاندارد IP68 موجود در بسیاری از گوشی‌های هوشمند سطح بالا نیست، اما نسبت به استاندارد IPX8 که معمولاً در گوشی‌های تاشو مشاهده می‌شود، پیشرفت قابل‌توجهی است. این گوشی‌ها دارای فریمی از آلومینیوم آرمور هستند و نمایشگر آن توسط Corning Gorilla Glass Victus 2 محافظت می‌شود.

علاوه بر این، هر دو گوشی تاشو مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳، همراه با ۱۲ گیگابایت رم و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی خواهند بود. Fold 6 همچنین ممکن است یک نوع ذخیره سازی ۱ ترابایتی داشته باشد.

آن‌ها اندروید ۱۴ را با رابط کاربری One UI 6.1.1 سامسونگ اجرا خواهند کرد که هوش مصنوعی گلکسی را در آن قرار داده است. کاربران می‌توانند از ویژگی‌هایی مانند Circle to Search، Interpreter Mode و Notes Summmarization استفاده کنند. اما هیچ اشاره‌ای به ویژگی‌های هوش مصنوعی جدید برای تاشوها که قبلاً شایعه شده بود وجود ندارد.

از دیگر ویژگی‌های مشترک می‌توان به حسگر اثرانگشت جانبی، بلندگوهای استریو، پشتیبانی از دو سیم‌کارت و گزینه‌های ارتباطی مانند ۵G (زیر ۶ گیگاهرتز)، Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۳، NFC و پورت USB 3.2 Gen 1 Type-C اشاره کرد. با این حال، انتظار می‌رود که پشتیبانی از سامسونگ DeX در انحصار Galaxy Z Fold 6 باشد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا