اخبار تکنولوژی

مشخصات کلیدی تبلت آیکیو پد ۲ لو رفت

خبرساز صنعت Digital Chat Station مشخصات کلیدی تبلت آیکیو پد ۲ (شماره مدل iPA2475) را فاش کرد و ادعا نمود که باید به‌زودی عرضه شود. این دستگاه از شارژ سریع ۶۶ واتی پشتیبانی کرده و طبق گزارش‌ها با پروتکل شارژ سریع UFCS سازگار خواهد بود.

قابل ذکر است، UFCS یک پروتکل شارژ سریع نسل بعدی بوده که با همکاری آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین (CAICT) و سازندگان گوشی‌های هوشمند مانند Huawei، Vivo و Xiaomi توسعه یافته است.

ظاهراً Pad 2 دارای مشخصات بسیار مشابهی با ویوو Pad 3 Pro ادعایی بوده که قبلاً در Geekbench با قدرتمندترین تراشه مدیاتک تاکنون یعنی Dimensity 9300 مشاهده شده بود. پیشتر گزارش شده بود که ویوو Pad3 Pro دارای صفحه نمایش ۱۳.۱ اینچی است. پنل LCD با وضوح ۳.۱K+و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز، رم ۱۶ گیگابایتی، باتری ۱۱۵۰۰ میلی آمپر ساعت، بدون توجه به تمرکز روی عملکرد دارد.

Dimensity 9300 جدیدترین پردازنده پرچمدار مدیاتک است که در نوامبر سال گذشته عرضه شد. این پردازنده بر روی فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته شده  و به ۴ هسته عملکرد Cortex-X4 مجهز شده که یکی از آنها فرکانس ۳.۲۵ گیگاهرتز دارد، در حالی که باقی سه هسته با فرکانس ۲.۸۵ گیگاهرتز هستند. در کنار هسته‌های بزرگ، ۴ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی ۱۲ هسته‌ای Immortalis-G720 هم موجود است. این تراشه حتی از ردیابی پرتویی فعال شده با سخت افزار مدیاتک نیز پشتیبانی می‌کند.

برای مرجع، iQOO Pad در ماه می سال گذشته عرضه شد. دستگاهی که مجهز به صفحه نمایش کمی کوچک‌تر ۱۲.۱ اینچی ۲.۸K با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز بود که حداکثر روشنایی ۶۰۰ نیت را پشتیبانی می‌کرد. همچنین با قلم و صفحه کلید لمسی سازگار بود، اگرچه اینها جداگانه فروخته می‌شدند. پد اصلی iQOO از تراشه Dimensity 9000+ قدرت می‌گرفت و با ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی همراه شد.

تبلت آیکیو پد ۲ در نزدیکی

در دیگر خبرها اوایل این ماه، فاش شد که گوشی آینده ویوو، موسوم به تلفن T3 5G، با پردازنده Dimensity 7200 همراه است. جدیدترین تیزر Vivo برای این گوشی هوشمند اکنون به طور رسمی این موضوع را تایید کرد.

تیزر موجود در میکروسایت Flipkart همچنین نشان می‌دهد که چیپست Dimensity 7200 که ویوو T3 5G را قدرت می‌بخشد، امتیاز قابل‌توجهی از AnTuTu بیش از ۷۳۴ هزار را به دست آورده است. به گفته ویوو، این باعث می‌شود که آن را به “سریع‌ترین در بخش” تبدیل کند. چیپ که بر اساس معماری ۴ نانومتری ساخته شده دارای حداکثر فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز است.

جدای از این، هنوز اطلاعات زیادی در مورد این دستگاه به اشتراک گذاشته نشد. با این حال، شرکت جزئیات را در ۱۸ مارس فاش خواهد کرد. یک حسگر مرموز سونی برای دوربین اصلی در حال استفاده بوده که ویوو می‌گوید اولین بار در این بخش استفاده می‌شود. همچنین از لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) پشتیبانی خواهد کرد.

افشای اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که این یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX882 است که با یک لنز بوکه ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور فلیکر برای کاهش سوسو زدن در شرایط نوری داخلی تکمیل خواهد شد. برای سلفی، کاربران می‌توانند انتظار یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی را داشته باشند. همانطور که تیزر نشان می‌دهد، این شرکت جزئیات دوربین را در ۱۸ مارس فاش خواهد کرد.


 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا