اخبار

مقایسه ای کامل بین دو برادر: Galaxy S5 یا Galaxy S6 مسئله این است!

۴۰۱۱۲۶۵۲۲۸۸۰۱۴۶۰۵۵۱۱

سامسونگ در تولید فرزند خود عملا طراحی نوینی ارائه نداده است و شاید بتوانیم بگوییم، از S5 در تولید این کهکشانی جدید کپی برداری کرده و همان ظاهر بیضی مانند را در تولید این محصول حفظ کرده است؛ با این حال مواد اولیه مورد استفاده در تولید این دو محصول، زمین تا آسمان تفاوت دارند؛ همانطور که می دانید بدنه Galaxy S5 از پلاستیک مقاوم در رنگ های متنوع تولید شده بود، اما S6 برخلاف برادر خود دارای پوششی آلومینیومی است که بین دو محافظ صفحه گوریلا گلس ۴ (یکی برروی صفحه نمایش و دیگری برروی قسمت پشتی ) محصور شده است که مقاومت آن را در برابر ضربه و آسیب های احتمالی افزایش خواهد داد.

بلندگو S6 نیز برخلاف S5 که در پشت تلفن همراه قرار داشت، حالا به بالا و در کنار پورت شارژ منتقل شده است.

دیگر مورد حائز اهمیت در طراحی این پرچمدار گران قیمت، وجود فریمی براق دور تا دور بدنه اش است که ظاهر نه چندان دلچسب S5 را زیبا تر و شکیل تر به نمایش گذاشته است.

صفحه نمایش

 ۲

هر دو پرچمدار سامسونگ، دارای صفحه نمایش هایی Super AMOLED با ابعاد ۵٫۱ اینچ هستند که این موضوع، دلیل تشابه این دو محصول در نگاه اول محسوب می شود؛ برخلاف S5 که تصاویر و ویدئوها را در رزولوشن FHD یا به عبارتی ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل به نمایش در می آورد، S6 به صفحه نمایش هایی با رزولوشن و کیفیت بالاتر QHD یعنی ۱۴۴۰در ۲۵۶۰ پیکسل که در طول صفحه نمایش قرار گرفته اند، کوچ کرده است و معنای متفاوتی از یک اسمارت فون تعریف کرده است؛ همچنین تراکم پیکسلی S6 در هر اینچ ۵۷۷ پیکسل اعلام شده است که در مقایسه با تراکم ۴۳۲ پیکسلی S5 در هر اینچ و یک حساب سر انگشتی، به وضوح بالاتر و کیفیت بهتر صفحه نمایش این کهکشانی تازه وارد پی می بریم.

Galaxy S6 همچنین با ورود خود، نام سامسونگ را در عرصه تولید صفحه نمایش های Super AMOLED بار دیگر برسر زبان ها انداخت، چرا که در حال حاضر اغلب صفحه نمایش های موجود در بازار و نمونه استفاده شده در تولید S5، رنگ ها را زنده تر به نمایش در می آورد و در این بین شاید دقت در به نمایش درآوردن رنگ هایی دقیق به فراموشی سپرده می شد اما حالا با اقدامات جدید سامسونگ این مورد برطرف شده است و شاهد نمایش بهتر، دقیق تر و واقعی تر رنگ ها از طریق این صفحه نمایش هستیم.

پردازنده و حافظه

احتمالا همانطور که می دانید، S5، زیر بدنه پلاستکی خود، پردازنده قدرتمند Snapdragon 801 ساخت کمپانی کوالکام را جا داده است، با این حال سامسونگ در تولید S6 تولیدات خود را در ارجحیت قرار داده و از پردازنده ای ۶۴ بیتی با هشت هسته پردازشی بهره گرفته است تا علاوه بر کاهش میزان مصرف نسبت به Snapdragon 801، کارایی مضاعفی نسبت به آن را به نمایش بگذارد.

همچنین این پرچمدار زیبا، برخلاف محصولات مشابه و همچنین Galaxy S5، تکنولوژی نوین UFS 2.0 را برروی حافظه ذخیره سازی خود  حاکم ساخته است که از جمله مهم ترین تاثیرات آن می توان به افزایش ۲٫۷ برابری سرعت این نوع حافظه ها نسبت به حافظه های معمول NAND اشاره کرد.

همچنین بهره گیری این محصول از ۳ گیگابایت خافظه رم پرسرعت LPDDR4، فضای بیشتر و همچنین سرعت اجرای برنامه های مختلف و سنگین را به طور همزمان افزایش می دهد که این موضوع در عملکرد کلی این محصول نسبت به برادر بزرگ تر خود، تاثیر به سزایی دارد.

رابط کاربری

 ۳۴

رابط کاربری در نظر گرفته شده برای S6، زیبا و هوشمندانه طراحی شده است و کار با آن، بسیار ساده و لذت بخش است؛ سامسونگ در طراحی رابط کاربری TouchWiz، برخلاف گذشته از کلمات و ساختار نوشتاری (منظور وجود کلماتی نظیر delete، share و… است) به جای تصاویر که گاهی گیج کننده به نظر می رسند، بهره گرفته است.

دوربین

در نگاه اول هر دو پرچمداران سامسونگ، دارای دوربینی ۱۶ مگاپیکسلی با توانی یکسان در به تصویر کشیدن لحظات و خاطرات کاربر خود هستند اما با این حال، Galaxy S6 شامل آپگرید OIS شده است که باعث محبوبیت این محصول برای عکاسان حرفه ای نیز خواهد شد.

برخلاف S5 که در تولید آن از دیافراگم ۲٫۲ استفاده شده است، این میزان با گسترده تر شدن سطح دیافراگم به ۱٫۲ کاهش یافته است که علاوه بر عبور بیشتر نور به درون لنز در حین عکاسی، سرعت ثبت تصاویر را نیز افزایش می دهد. این دو موضوع نهایتاً، منجر به خلق تصاویری بهتر و حرفه ای تر می شود.

 ۵

۶

تصویر اول توسط Galaxy S5 و تصویر دوم توسط GalaxyS6گرفته شده است.

همچنین در حین کار با تلفن همراه، فارغ از اینکه چه کاری را انجام می دهید، می توانید با فشردن کلید Home یا خانه که در قسمت پائینی S6 قرار گرفته است، دوربین را فراخوانی کنید.

در انتها، دوربینی که سامسونگ در جلو این محصول تعبیه کرده است، با آپگرید چشمگیری نسبت به دوربین S5، به سنسوری با کیفیت ۵ مگاپیکسل مجهز  شده است که وجود روزنه گسترده تر ۱٫۹، کاربر را قادر به ثبت تصاویر با سرعت بیشتر و با کیفیت بهتر می کند که این امر نهایتا منجر به ثبت سلفی هایی استثنایی و مناسب برای شبکه های اجتماعی خواهد شد.

باتری

با وجود باتری قدرتمندی با ظرفیت ۲۸۰۰ میلی آمپر ساعت، Galaxy S5 قادر است تا نهایتا ۷ ساعت و ۳۸ دقیقه کاربر خود را همراهی کند که البته این میزان با به کار گیری حالت Ultra Power Saving نیز افزایش می یابد و دارنده چنین گوشی مجهزی، نیازی به شارژ زود هنگام تلفن همراه خود ندارد؛ اما حالا سامسونگ در تولید فرزند جدید خود، از باتری با ظرفیت کم تر ۲۵۵۰ میلی آمپر بهره گرفته است.

شاید تعجب کنید، اما دلیل این کار سامسونگ در سخت افزار کم مصرف، رابط کاربری سبک تر و با حجم کم تر نهفته است، به طوری که به گفته منبع خبری، میزان روشنایی و خدمات رسانی این محصول برخلاف باتری کوچک تر و با ظرفیت کم تر، دقیقا مشابه با برادر بزرگ تر خود خواهد بود.

البته با توجه به مطالبی که در مراسم رونمایی از این محصول قدرتمند نیز گفته شده است، کاربر می تواند با شارژ ۱۰ دقیقه ای این تلفن همراه تا ۴ ساعت از امکانات فوق العاده آن بهره بگیرد؛ همچنین با پشتیبانی این اسمارت فون اندرویدی از انواع شارژر های بیسیم من جمله WPC و PMA، دیگر فرقی نمی کند که چطور S6 خود را شارژ می کنید و چه شارژری دم دست دارید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

همانطور که در طول این مقاله به آن اشاره شد، Galaxy S6 در مقایسه با برادر بزرگ تر خود شامل پیشرفت هایی هم در ظاهر و جنس و هم در سخت افزار و کارایی بوده است که قطعاً همین موارد کافی است تا نظر حرفه ای ها و مشکل پسندان را به خود جلب کند.

Galaxy S6 که می توان به جرأت آن را یکی از بهترین ها یا شاید برترین تلفن همراه سال ۲۰۱۵ دانست، قطعا برای خرید یکی از مناسب ترین گزینه برای کاربرانی با بودجه کافی است و پیشنهاد ما به چنین کاربرانی کوچ به این اسمارت فون با انواع قابلیت هاست!

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا