اخبار

مودم X20 بر روی اسنپدراگون ۸۴۵ مجهز خواهد شد

به نظر می رسد که در اسنپدراگون ۸۴۵ از مودم X20 استفاده خواهد شد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط یکی از مدیران ارشد کوالکام، تیم‌های مهندسی این کمپانی در تلاش‌اند تا مشکلات موجود در مسیر استفاده از تراشه‌ی اسنپدراگون ایکس ۲۰ را در اسنپدراگون ۸۴۵ به‌عنوان نسل بعدی تراشه‌ی پرچم‌دار کوالکام برطرف کنند. خب به نظر شما دلیل استفاده از این مودم چیست؟ بله درست حدس زدید. این مودم می تواند تا پهنای باند ۱٫۲ گیگابیتی LTE را فراهم نماید.
چند ماهی بیشتر نیست که از معرفی مودم نسل جدید X20 با سرعت دانلود ۱٫۲ گیگابیت در ثانیه گذشته است. کوالکام هم‌زمان با رونمایی از این تراشه، اعلام کرده بود که ایکس ۲۰ هنوز آماده‌ی بهره‌برداری نیست؛ هرچند شرکای سخت‌افزاری و تولیدکنندگان کوالکام، نمونه‌ای از این مودم را دریافت کرده‌اند تا تحقیقات برای استفاده از آن را روی محصولات خود آغاز کنند. اسنپدراگون ایکس ۲۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۱۰ نانومتری و فرایند تولید FinFET این کمپانی توسعه خواهد یافت. علاوه بر اینکه ایکس ۲۰ قادر است به سرعت دانلود ۱.۲ گیگابیت بر ثانیه دست یابد، امکان رسیدن به سرعت آپلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه نیز توسط این تراشه وجود دارد. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط کوالکام، سرعت این مودم در مقایسه با نسل پیشین در حدود ۲۰ درصد سریع‌تر شده است. این مودم با بهره‌گیری از ۱۲ استریم دانلود که هریک ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه دریافت می‌کنند، قادر است به سرعت ۱.۲ گیگابیت در ثانیه برسد.
شنیده‌ها نشان از این دارند که کار روی تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۴۵ برای چند ماه است که آغاز شده و انتظار می‌رود که این پردازنده در پرچمداران سال بعدی میلادی از جمله S9 به کار برده شود.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا