اخبار تکنولوژی

مک بوک ایر ۱۵ اپل راهی بازار شد

شرکت اپل به تازگی لپ تاپ معرفی شده مک بوک ایر ۱۵ خود را معرفی کرد. دستگاهی که به چیپ M2 مجهز شده و از نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسخه ۱۳ اینچی برخوردار است.

نسخه ۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه داخلی این دستگاه ۱۲۴۹ دلار و نسخه ۸ گیگ رم و ۵۱۲ گیگ حافظه داخلی آن ۱۴۴۹ دلار است. این لپ تاپ دارای یک صفحه نمایش ۱۵.۳ اینچی Liquid Retina با ناچ است.

پنل ۱ میلیارد رنگ را نمایش داده و روشنایی آن تا ۵۰۰ نیت می‌رسد. در قسمت ناچ یک دوربین FaceTime قرار گرفته که می‌تواند ویدیو تا رزولوشن Full HD ضبط کند. دستگاه به پردازنده M2 مجهز شده که چیپی هشت هسته‌ای با گرافیک ۱۰ هسته‌ای محسوب می‌شود.

مک بوک ایر ۱۵ با طراحی جذاب

در اخباری مرتبط اپل در کنفرانس WWDC 2023 از نسخه جدید سیستم عامل گوشی هوشمند خود یعنی سیستم عامل iOS 17 رونمایی کرد. نسخه‌ای که ویژگی‌های جدید به مخاطب خود ارائه می‌دهد.

از ویژگی‌های کلیدی این نسخه باید به Contact Book دارای پوسترهای شخصی‌سازی شده با عکس‌ها، یادداشت‌ها و فونت جذابی است که در طول تماس‌ها و در دفترچه آدرس به‌روز شده ظاهر می‌شوند. رونویسی پست صوتی به شما امکان می‌دهد پیام دریافتی را در زمان واقعی رونویسی کنید.

پیام‌ها اکنون عملکرد جستجوی بهبود یافته، پیکانی برای پرش به اولین پیام خوانده‌نشده در مکالمه، پاسخ‌های درون خطی آسان‌تر با ژست کشیدن انگشت، اشتراک‌گذاری مکان داخلی و رابط برچسب جدید را ارائه می‌دهند. به‌روزرسانی سیری شامل کوتاه کردن عبارت تماس با دستیار صوتی است: دیگر لازم نیست عبارت آشنا «Hey Siri» را بگویید و فقط «Siri» را بگویید. انتقال داده از طریق AirDrop اکنون در پس زمینه انجام می‌شود. و ویژگی NameDrop به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که گوشی‌ها نزدیک به هم هستند، شماره تماس‌ها را به یکدیگر انتقال دهید.

برند اپل سعی دارد تا هر سال محصول جدیدی برای ارائه داشته باشد. دستگاه‌هایی که در بحث طراحی شاید تغییر نداشته باشند اما سخت افزاری قوی دارند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا