اخبار تکنولوژی

مک بوک منعطف دو سال دیگر از راه می رسد

طبق گزارش‌های اخیر از کره، گفته می‌شود که اپل فعالانه روی توسعه یک لپ‌تاپ با صفحه‌نمایش تاشو کار می‌کند و قصد دارد برای ایسوس چالشی به وجود بیاورد، لپ تاپی که احتمالا مک بوک منعطف خواهد بود.

ایسوس با سری Zenbook Fold در این صنعت پیشتاز شد. طبق گزارش، اپل در حال مذاکره با تامین کنندگان برای عرضه مک بوک با صفحه نمایش تاشو به بازار بوده و در صورت موفقیت، این حرکت می‌تواند جان تازه‌ای به صنعت نمایشگر تزریق کند.

در پاسخ به اشباع بازار گوشی‌های هوشمند، سازندگان نمایشگر کره‌ای مانند Samsung Display و LG Display تمرکز خود را به سمت پنل OLED برای لپ تاپ معطوف کردند با افزایش تقاضا برای پنل‌های OLED تاشو برای لپ‌تاپ‌ها، هر دو شرکت تلاش‌ها را برای توسعه و تولید چنین پنل‌هایی هماهنگ می‌کنند. ورود اپل به این بازار بدون شک با توجه به نفوذ این شرکت در بازار، تأثیر قابل توجهی خواهد داشت.

مک بوک منعطف در نزدیکی

این گزارش نشان می‌دهد که با وجود چالش‌های دستیابی به تراکم پیکسلی بالا در ابعاد بزرگ‌تر، اندازه‌های نمایشگر بزرگ‌تر سود بیشتری را برای تولیدکنندگان پنل‌ها ارائه می‌کنند. با این حال، سودآوری نمایشگرهای تاشو برای لپ تاپ‌ها از نمایشگرهای تاشو برای گوشی‌های هوشمند پیشی می‌گیرد. در نتیجه، این فرصتی فریبنده برای سازندگان نمایشگر فراهم می‌کند تا از بازار رو به رشد لپ تاپ‌های تاشو سرمایه‌گذاری کنند.

لپ تاپ‌های صفحه تاشو هنوز یک دستگاه نوظهور بوده که هیجان انگیز هستند. قابلیت تا کردن لپ‌تاپ از وسط، امکانات جدیدی را برای قابل حمل بودن رقم می‌زند. برای حرفه‌ای‌ها، این می‌تواند به معنای انعطاف‌پذیری بیشتر برای کار در حال حرکت بدون به خطر انداختن فعالیت صفحه نمایش باشد. مصرف رسانه نیز می‌تواند متحول شود، زیرا کاربران اکنون می‌توانند از صفحه نمایش بزرگ‌تر برای فیلم‌ها و ویدیوها بدون نیاز به دستگاه اضافی لذت ببرند.

جزئیات فنی و مشخصات فنی مک بوک صفحه تاشو شایعه شده هنوز فاش نشد. در حالی که انتظار می‌رود سال ۲۰۲۶ رونمایی شود، اپل قصد دارد مک بوک صفحه تاشو خود را در سال ۲۰۲۵ رونمایی کند. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند تا مشخص شود برند کوپرتینویی چه برنامه‌ای داشته و چگونه محصولی ارائه خواهد داد.

مشخص نیست برنامه اپل چیست و این گزارش به حقیقت تبدیل خواهد شد یا خیر.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا