اخبار

می باکس شیائومی با قیمت ۶۹ دلار در آمریکا عرضه شد

می‌باکس اولین محصول شرکت شیائومی محسوب می‌شود که در بازار آمریکا به فروش خواهد رسید. Mi Box در بازار سودآور آمریکا عرضه می‌شود و بدین طریق وارد صحنه‌ی رقابت با محصولاتی چون فایر‌تی‌وی آمازون، اپل‌تی‌وی و طیف وسیع مدیاپلیرهای کمپانی Roku خواهد شد. نایب رئیس شیائومی، هوگو بارا می‌باکس را به عنوان بهترین، و از نظر فنی، پیشرفته‌ترین دستگاه استریم توصیف کرده که می‌توان آن را با قیمت بسیار مناسب ۶۹ دلار خریداری کرد.
شیائومی به عرضه‌ی محصولات با کیفیت و با قیمت مناسب شهرت دارد و حالا با معرفی‌ می‌باکس ۶۹ دلاری، این شرکت یک بار دیگر ثابت کرده که چرا چنین شهرتی را بدست آورده است. می‌باکس ابعاد کوچکی دارد و داخل جیب جا می‌شود. رنگ این محصول مشکی مات بوده و شامل پورت‌های HDMI، USB، پورت صدا و درگاه اتصال منبع تغذیه است. شاید بتوان مهم‌ترین جذابیت این دستگاه را قابلیت پخش ویدیوهای ۴k با نرخ ۶۰ فریم‌ بر ثانیه دانست و این یکی از ویژگی‌هایی به شمار می‌رود که اپل‌تی‌وی از آن بی‌بهره است. قابلیت استریم با کیفیت ۴k باعث شده تا محصول کمپانی شیائومی هم تی‌وی‌باکس‌های آمازون و Roku قرار بگیرد.
 
Mi Box
 
اما در بخش نرم‌افزاری، می‌باکس سیستم‌عامل اندروید تی‌وی را اجرا می‌کند که رابط کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار داده و امکان جستجوی همه‌ی عناوین مورد نظر را در بین سرویس‌های مختلف فراهم می‌کند. علاوه بر این، می‌باکس قابلیت‌های صوتی تعاملی بسیار خوبی داشته و یک ریموت کنترل نیز به همراه آن عرضه می‌شود. افزون بر آنچه گفته شد، این دستگاه از گوگل‌کست نیز پشتیبانی می‌کند و این یعنی می‌توان از می‌باکس همانند کروم‌کست نیز استفاده کرد. سرویس تلویزیون زنده‌ی Sling TV هم به صورت پیش‌فرض برای کاربران آمریکایی روی محصول مورد بحث نصب شده است. دارندگان می‌باکس می‌توانند این سرویس را در روز اول به طور کامل رایگان استفاده کنند و بدین منظور حتی نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری نیست. پس از آن نیز دوره‌ی معمولی آزمایشی ۷ روزه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت و در نهایت یک کوپن ۵۰ دلاری برای استفاده از سرویس Sling نیز در اختیار خریداران می‌باکس قرار می‌گیرد و در صورت تمایل این افراد می‌توانند نسبت به دریافت اشتراک از سرویس مذکور اقدام کنند.
 
می باکس
 
در بخش سخت‌افزاری نیز می‌باکس از ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برد و حافظه‌ی داخلی ذخیره‌سازی آن نیز ۸ گیگابایت در نظر گرفته شده است. علاوه بر این، دستگاه یاد شده از پخش صدای دالبی‌دیجیتال‌پلاس، صدای فراگیر و HDMI 2.0 پشتیبانی می‌کند. می‌باکس از پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با معماری ARM بهره می‌برد و پردازشگر گرافیکی آن نیز Mali 450 است. این محصول یک ریموت کنترل بلوتوثی هم دارد و شیائومی اعلام کرده که می‌توان با استفاده از یک کنترلر Mi Game به انجام بازی‌های اندروید تی‌وی روی صفحه‌ی بزرگ تلویزیون پرداخت. البته کنترلر مخصوص بازی به صورت جداگانه به فروش می‌رسد و به صورت پیش‌فرض در جعبه‌ی می‌باکس قرار داده نشده است.
شیائومی برای تمام امکانات و ویژگی‌های می‌باکس، قیمت ۶۹ دلار را تعیین کرده که نسبت به رقبای دیگر این محصول در آمریکا که قادر به پخش ویدیوهای ۴k هستند، بسیار ارزان‌تر است. کمپانی شیائومی با والمارت نیز وارد همکاری شده است و بدین طریق می‌باکس از طریق بیش از ۴۰۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. عرضه‌ی این محصول به بازار از آخر هفته‌ی جاری آغاز خواهد شد.

منبع gizmochina
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا