اخبار تکنولوژیبرنامه و بازی

نسخه ایکس باکس بازی Black Myth: Wukong تاخیر خورد

بازی Black Myth: Wukong در ۲۰ آگوست منتشر و به سرعت به یک موفقیت بزرگ تبدیل شد و طی سه روز پس از عرضه، ۱۰ میلیون نسخه فروخت. بازی اکشن-RPG توسعه‌دهنده چینی Game Science برای رایانه‌های شخصی و PS5 در دسترس است و قرار بوده بعدها نسخه Xbox Series S/X عرضه شود.

گزارش‌های قبلی مشکلات فنی را دلیل تاخیر بازی در ایکس باکس ذکر کرده بودند. اکنون، اطلاعات جدید حاکی از آن است که بازی Black Myth: Wukong به دلیل قرارداد انحصاری با سونی روی ایکس باکس عرضه نشده است. بر اساس گزارشی از فوربس در روز پنجشنبه، یک قرارداد انحصاری باعث می‌شود Black Myth: Wukong روی Xbox Series S/X راه‌اندازی نشود، اما مشکلات فنی پیشتر گزارش نشده بود. این اطلاعات توسط IGN در گزارش جداگانه‌ای در روز جمعه تایید شد، که به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که Game Science یک قرارداد انحصاری با سونی امضا کرده است.

با توصیف گزارش‌های مربوط به مشکلات فنی در ایکس‌باکس که راه‌اندازی Black Myth: Wukong را «نادرست» توصیف می‌کند، این گزارش ادعا می‌کند که نه سونی و نه سازنده این قرارداد انحصاری را منتشر نکرده‌اند و هیچ مشکل فنی که بازی را در ایکس‌باکس به تاخیر می‌اندازد به مایکروسافت گزارش نشده است.

اطلاعات جدید نه تنها بر خلاف گزارش‌های قبلی بوده، بلکه برخلاف بیانیه Game Science در توضیح تاخیر این بازی روی Xbox Series S/X است. در اوایل سال جاری، Game Science در بخش پرسش‌های متداول وب‌سایت بازی ادعا کرده بود که برای بهینه‌سازی عنوان برای این پلتفرم به زمان بیشتری نیاز دارد.

علت تاخیر بازی Black Myth: Wukong روی ایکس باکس مشخص شد

سازنده گفته است:

“کاربران PC و PS5 می‌توانند از بازی کامل از ۲۰ آگوست ۲۰۲۴ لذت ببرند. ما در حال حاضر در حال بهینه‌سازی نسخه Xbox Series X|S برای مطابقت با استانداردهای کیفیت خود هستیم، بنابراین همزمان با سایر پلتفرم‌ها منتشر نخواهد شد. ما بابت تأخیر عذرخواهی می‌کنیم و قصد داریم انتظار کاربران Xbox را به حداقل برسانیم. به محض اینکه استانداردهای کیفیت ما را برآورده کرد، تاریخ عرضه را اعلام خواهیم کرد.»

سونی و گیم ساینس قرارداد انحصاری موجود بین دو طرف را تایید نکرده‌اند. سازنده هنوز تاریخ عرضه سری Xbox S/X برای Black Myth: Wukong را اعلام نکرده است.

با این حال، در ماه ژوئن، مایکروسافت در بیانیه‌ای به توافق احتمالی بین شرکای خود و سایر دارندگان پلتفرم اشاره کرد. مالک Xbox در آن زمان گفته بود:

“ما برای راه اندازی بازی Black Myth Wukong در Xbox Series X|S هیجان زده‌ایم و با Game Science کار می‌کنیم تا این بازی را به پلتفرم‌های خود بیاوریم. ما نمی‌توانیم در مورد معامله‌هایی که شرکایمان با دیگر دارندگان پلتفرم انجام می‌دهند اظهار نظر کنیم، اما همچنان بر روی تبدیل Xbox به بهترین پلتفرم برای گیمرها تمرکز می‌کنیم و بازی‌های عالی در مرکز آن قرار دارند.»

هفته گذشته، گزارشی ادعا کرد که عرضه Black Myth: Wukong در ایکس باکس به دلیل «مشکل فنی» به تعویق افتاده است. اخیراً، یک افشاگر صنعت بازی به نقل از خودی‌ها و توسعه دهندگان ایکس باکس، این هفته ادعا کرد که بازی هنوز روی ایکس باکس عرضه نشده، زیرا از یک باگ “نشت حافظه” رنج می‌برد که می‌تواند باعث خرابی و مشکلات عملکرد کنسول شود. این افشاکننده در پست ایکس روز دوشنبه گفت:

«به دلیل این مشکل، بازی تست‌های تشخیص باگ Xbox را پشت سر نگذاشته و بنابراین تا زمانی که بازی را برای سری X|S بهینه کنند، به‌طور نامحدود به تعویق افتاده است».

Black Myth: Wukong برای رایانه‌های شخصی و PS5 در دسترس است. Game Science تایید کرد که این عنوان از سه میلیون بازیکن همزمان در تمام‌ها عبور کرده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا