اخبار تکنولوژی

نسل جدید سری محصولات سرفیس مایکروسافت معرفی شد

شرکت مایکروسافت به تازگی نسل جدید سری محصولات سرفیس خود را معرفی کرد که دارای طراحی بهبودیافته و ویژگی‌های جدید هستند که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

 آخرین سری رایانه‌های شخصی توسط این شرکت “اولین رایانه‌های شخصی سرفیس AI که منحصراً برای تجارت ساخته شده‌اند” نامیده می‌شود. از آنجایی که هدف آنها مشتریان تجاری غول فناوری است، مستقیماً به مصرف کنندگان فروخته نخواهد شد. این دستگاه‌ها طراحی مشابه مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده‌اند، با این حال، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ دارای آخرین چیپ‌ست‌های Core Ultra اینتل، قابلیت‌های جدید واحد پردازش عصبی (NPU) و یک کلید Copilot اختصاصی هستند.

قیمت سرفیس پرو ۱۰ مایکروسافت از ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با چیپست اینتل Core Ultra 5 شروع می‌شود. گران‌ترین نسخه با ۶۴ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه داخلی و پردازنده اینتل Core Ultra 7 با قیمت ۲۷۹۹ دلار عرضه می‌شود.

سرفیس لپ تاپ ۶ مایکروسافت نیز با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای نوع پایه با پردازنده اینتل Core Ultra 5، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. نوع پردازنده اینتل Core Ultra 7 با رم ۶۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی ۲۹۹ دلار قیمت دارد. هر دو دستگاه سرفیس در رنگ‌های مشکی و پلاتینیوم عرضه می‌شوند. کسب و کارها می‌توانند رایانه شخصی را از طریق فروشگاه تجاری مایکروسافت سفارش دهند. این دستگاه‌ها از ۹ آوریل ارسال خواهند شد.

Surface Pro 10 دارای صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. مایکروسافت ادعا می‌کند که صفحه نمایش اکنون ۳۳ درصد روشن‌تر است و دارای یک پوشش ضد انعکاس برای کاهش تابش خیره کننده است. این دستگاه به پردازنده Core Ultra 5 135U و Core Ultra 7 165U اینتل و اینتل AI Boost NPU مجهز شده است. این دستگاه دارای حداکثر ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۱ ترابایت ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD نسل ۴ است.

نسل جدید سری محصولات سرفیس مایکروسافت از راه رسیدند

تماس تصویری و صوتی در سرفیس پرو ۱۰ نیز با اضافه شدن یک وب کم جلو با سنسور ۱۴۴۰p فوق عریض ۱۱۴ درجه ارتقا یافته است. این وب‌کم از جلوه‌های ویندوز استودیو مبتنی بر هوش مصنوعی نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین یک دکمه Copilot اختصاصی در کنار فاصله وجود دارد. برای اتصال، از Wi-Fi 6E، بلوتوث ۵.۳، ۵G و NFC پشتیبانی می‌کند. همچنین دارای دو پورت USB Type-C با Thunderbolt 4 و یک درگاه Surface Connect برای شارژ است.

مایکروسافت سرفیس لپ تاپ ۶ در دو نوع صفحه نمایش ۱۳.۵ و ۱۵ اینچی عرضه می‌شود. هر دو پنل IPS LCD با صفحه نمایش لمسی هستند و توسط شیشه گوریلا کورنینگ ۵ محافظت می‌شوند. این پنل‌های صفحه نمایش همچنین دارای پوشش ضد انعکاس هستند. در بخش سخت افزاری، این لپ‌تاپ از پردازنده‌های Core Ultra 5 135U و Core Ultra 7 165U اینتل با حداکثر ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5X و حافظه داخلی ۱ ترابایت Gen 4 SSD، درست مانند سرفیس ۱۰ پرو، استفاده می‌کند. همچنین به NPU جدید مجهز شده است.

وب‌کم سرفیس لپ‌تاپ ۶ به سنسور ۱۰۸۰p ارتقا یافته بوده که از جلوه‌های Windows Studio پشتیبانی می‌کند. برای اتصال، دستگاه از Wi-Fi 6E و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند. نسخه ۱۳.۵ اینچی دارای یک پورت USB Type-C با Thunderbolt 4، یک پورت USB Type-A 3.1، یک جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و Surface Connect است. نسخه ۱۵ اینچی همه اینها و یک پورت USB-C اضافی را دارد. مدل‌های منتخب از نوع نمایشگر بزرگ‌تر همچنین دارای یک کارت‌خوان هوشمند داخلی هستند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا