اخبار

نصب ویروس و بدافزار بر روی همراه های سامسونگ، ایسوس، لنوو و چند شرکت دیگر

رسوایی بزرگ برای سامسونگ، ایسوس، لنوو و چند شرکت دیگر

ویروس و بدافزار

چندی پیش در موبایلستان خبر عرضه تلفن‌های همراه هوشمند با ویروس و بدافزار از پیش نصب شده بر روی آن‌ها را به شما دادیم. در ابتدا به نظر می‌رسید که این مشکل محدود است ولی افشاگری‌های جدید نشان داده است که شرکت‌های بزرگی در میان تولید کنندگانی که چنین اقدام ناپسندی را انجام می‌داده‌اند حضور دارند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، شرکت‌های سامسونگ، ایسوس، لنوو و چند شرکت دیگر نیز تلفن‌های همراه خود را با ویروس و بدافزار از پیش نصب شده به بازار عرضه می‌کنند. بر اساس گزارش‌های یک بنگاه امنیتی، تعداد ۳۸ تلفن همراه هوشمند وجود دارند که با بدافزارهایی از پیش نصب شده به بازار عرضه می‌شوند.

در این میان محصولات بسیار مشهوری به چشم می‌خوردند که میلیون‌ها کاربر جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند. شرکت سامسونگ با داشتن مدل‌های گلکسی نوت ۲ و گلکسی ای ۴ و ای ۵ به‌عنوان مشهورترین شرکت حاضر در این لیست به‌حساب می‌آید. از سوی دیگر شرکت ایسوس نیز مدل زنفون ۲ خود را در این لیست بدنامی مشاهده می‌کند. از میان محصولات لنوو نیز مدل اس ۹۰ با ویروس و بدافزار از پیش نصب شده به بازار عرضه شده است. دیگر مدل‌های مشهور موجود در این لیست، اوپو ان ۳، شیائومی می ۴ آی و غیره هستند.

با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد که سامسونگ باید فکری به حال وضعیت خود بکنید زیرا این شرکت پس از رسوایی گلکسی نوت ۷ در سال گذشته میلادی و آتش گرفتن این مدل با دردسرهای شدیدی روبرو بوده است و به‌تازگی در حال بهبود دادن وجهه خود بوده است ولی با توجه به این رسوایی بسیار بزرگ می‌توان انتظار داشت که موج جدیدی از اعتراض به این تولید کننده کره‌ای به راه بیفتد. شایان‌ذکر است که هیچ‌کدام از شرکت‌های یاد شده نسبت به این موضوع از خود عکس‌العمل خاصی نشان نداده‌اند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا