اخبار تکنولوژی

لپ تاپ MateBook X Pro 2024 هوآوی معرفی شد

لپ تاپ MateBook X Pro 2024 یکی از محصولات جدیدی است که در تاریخ ۷ می توسط هواوی برای بازار جهانی عرضه شد. این لپ‌تاپ با کارایی بالا و ممتاز از پردازنده‌های اینتل Meteor Lake پشتیبانی می‌کند و در برخی بازارهای منتخب خارج از چین در دسترس خواهد بود.

هوآوی MateBook X Pro 2024 دارای صفحه نمایش OLED با قابلیت لمس ۳.۲K و طراحی کلی شیک است. اوایل سال جاری در چین عرضه شد و به عنوان جایگزین ارزان‌تری برای مک بوک ایر اپل به بازار رسید. با این حال، لیست ویژگی‌های این مدل به یک لپ تاپ رده بالا اشاره می‌کند که احتمالاً مک بوک ایر را از چندین جنبه تحت تأثیر قرار می‌دهد.

دستگاه دارای صفحه نمایش ۱۴.۲ اینچی با قابلیت لمس با پنل OLED با حداکثر نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. حداکثر روشنایی آن ۱۰۰۰ نیت و دلتا E > 0.1 است.

هوآوی MateBook X Pro 2024 کمتر از ۱ کیلوگرم (در واقع ۹۸۰ گرم) وزن دارد و در سه رنگ مشکی، سفید و آبی موراندی عرضه می‌شود. این مدل یک شاسی یکپارچه با فرز CNC مانند مک بوک ایر دارد.

معماری داخلی از طراحی PCB سه بخش استفاده می‌کند که فضای بیشتری را برای اجزای اصلی و فن‌های خنک کننده آزاد می‌کند. فن‌ها برای ارائه ۲۲ درصد جریان هوا بیشتر و کاهش نویز در مقایسه با محصولات نسل قبلی بهبود یافته‌اند. پردازنده اینتل Meteor Lake یکی دیگر از نکات مهم لپ تاپ جدید است.

لپ تاپ MateBook X Pro 2024 از راه رسید

اینها عبارتند از Intel Core Ultra 9 185H و Intel Core Ultra 7 155H. این مدل همچنین دارای Intel Arc iGPU است و می‌توان آن را طوری پیکربندی کرد که تا ۳۲ گیگابایت حافظه و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی داشته باشد.

MateBook X Pro 2024 دارای دوربین ۱۰۸۰p با شاتر حریم خصوصی فیزیکی و عملکرد Windows Hello است. این دستگاه مجهز به یک پورت Thunderbolt 4.0 (2x) و یک درگاه USB-C است. این دستگاه از WiFi 6E پشتیبانی می‌کند و هواوی می‌گوید که حتی اگر این قابلیت در زمان راه‌اندازی در دسترس نباشد، می‌توان آن را از طریق یک به‌روزرسانی نرم‌افزار روشن کرد.

این لپ تاپ دارای باتری ۷۲ وات ساعتی است که در برخی مناطق از شارژ ۹۰ واتی از طریق USB-C و در برخی دیگر از ۶۵ وات پشتیبانی می‌کند. هواوی متعاقباً اطلاعات قیمت و در دسترس بودن مدل را منتشر خواهد کرد.

در دیگر خبرها هوآوی اخیراً برای رسیدن به یک هدف بزرگ خبرساز شده است: جدیدترین گوشی‌های سری پیورا ۷۰ آن‌ها ۹۰ درصد قطعات را به صورت محلی از تامین‌کنندگان چینی تامین می‌کنند. اما معلوم شد که این اطلاعات کاملاً درست نیست.

این خبر ابتدا توسط رسانه‌های چینی منتشر شد که به تحلیلی از یک شرکت ژاپنی به نام Fomalhaut Techno Solutions برای قطعات مورد استفاده در گوشی های هوشمند استناد کردند. طبق گزارشات آنها، تقریباً تمام اجزای سری Pura 70 از تراشه اصلی (SoC) گرفته تا صفحه نمایش، کیس، باتری و حتی دوربین‌ها توسط تامین کنندگان چینی تامین شده است.

با این حال، مدیر عامل Fomalhaut Techno Solutions، آقای Minatake Mitchell Kashio این گزارش‌ها را رد کرد و اظهار داشت که آنها هیچ دستگاه Pura 70 را برای بررسی یا تجزیه و تحلیل دریافت نکرده‌اند. کاشیو در پاسخ به ایمیلی از ساوت چاینا مورنینگ پست گفت: “من هرگز در مورد Pura 70 برای کسی نظر ندادم زیرا محصول را دریافت نکردیم.”


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا