اخبار تکنولوژی

نمونه اولین اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خوش درخشید

گوشی‌های هوشمند با جدیدترین چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام شروع به پر کردن بازار کرده‌اند. در همین حال، در حال حاضر شایعاتی در مورد نسخه بعدی، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ وجود دارد.

یکی از کاربران توییتر به نام @faridofanani96 اخیراً در توییتی درباره عملکرد گیمینگ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اطلاعاتی منتشر کرده است. این تراشه، به طور خاص یک نسخه اولیه به نام نمونه مهندسی، طبق گزارشات، بازی Genshin Impact را به مدت ۴۵ دقیقه با وضوح ۱۰۸۰p به آرامی اجرا کرد و نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه را حفظ کرد.

Genshin Impact یک بازی با گرافیک بالا برای گوشی‌های هوشمند است، بنابراین توانایی Snapdragon 8 Gen 4 برای مدیریت طولانی مدت آن امیدوارکننده است. از آنجایی که تراشه در آزمایش هنوز در حال توسعه بوده، نسخه نهایی حتی ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد، احتمالاً Genshin Impact را با حداکثر سرعت ۶۰ فریم در ثانیه با وضوح بالاتر اجرا کند.

به همین ترتیب، گزارش قبلی نشان می‌دهد که پردازنده گرافیکی Adreno 830 اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در تست استرس شدید ۳DMark Wild Life بیش از ۱۰ درصد از تراشه M2 اپل امتیاز کسب کرده است. این قابل توجه است، به خصوص با توجه به اینکه M2 برای دستگاه‌های بزرگ‌تر مانند مک طراحی شده است.

کوالکام تأیید کرده که هسته‌های سفارشی Oryon خود را در تراشه‌های گوشی هوشمند سال ۲۰۲۴ خود، احتمالاً Snapdragon 8 Gen 4، قرار خواهد داد. رایانه شخصی Snapdragon X Elite این شرکت، که از سی پی یو Oryon استفاده می‌کند، عملکرد چشمگیری از خود نشان داده که نشان می‌دهد Snapdragon 8 Gen 4 خواهد بود و یک ارتقا ارزشمنده نسبت به نسل فعلی.

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ چیپی پرتوان

Snapdragon 8 Gen 4 با رقبای Dimensity 9400 آینده مدیاتک روبرو خواهد شد. انتظار می‌رود که محصول مدیاتک، مانند Dimensity 9300، ترکیبی از سه هسته Cortex-X5 با عملکرد بالا و پنج هسته عملکرد Cortex داشته باشد و هیچ هسته‌ای با راندمان پایین را شامل نمی‌شود.

کوالکام در اواخر سال ۲۰۲۴ نسل جدید چیپ پرچمدار خود را معرفی خواهد کرد که ویژگی‌های بزرگی ارائه داده و در نوع خود قابل توجه است. این برند همیشه سعی داشته مدل‌های متنوعی را معرفی کرده و در بازار عرضه دارد. انتظار رفته بیشتر پرچمداران نسل جدید به این قلب تپنده مجهز شوند.

اینکه چه ویژگی‌های دیگری در کار است باید منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا