اخبار تکنولوژی

هدست متا کوئست ۳ معرفی شد

متا به تازگی از نسل بعدی هدست واقعیت مجازی و ترکیبی خود یعنی متا کوئست ۳ رونمایی کرد. Quest 3 قرار است در پاییز عرضه شود، دارای مشخصات اپتیکی ۴۰ درصد باریک‌تر و فرم راحت‌تر است.

همچنین دارای یک صفحه نمایش با وضوح بالاتر با نمایشگر بهتر برای محتوا جذاب‌تر است. کنترلرهای Touch Plus Quest 3 با فرمی ساده‌تر و ارگونومیک‌تر طراحی شدند. قدرت بخشیدن به متا کوئست توسط یک چیپست نسل بعدی اسنپدراگون است که با همکاری کوالکام توسعه یافت، که می تواند بیش از دو برابر عملکرد گرافیکی Snapdragon در Quest 2 ارائه دهد. این می‌تواند پلتفرم Snapdragon AR2 Gen 1 یا پلتفرم AR2 آینده باشد.

متا می‌گوید که کوئست ۳ از کاتالوگ کوئست ۲ با بیش از ۵۰۰ بازی، برنامه و تجربه واقعیت مجازی پشتیبانی می‌کند. قیمت هدست جدید از ۴۹۹.۹۹ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی شروع شده و یک گزینه ذخیره‌سازی اضافی نیز وجود دارد. جزئیات بیشتر در مورد Quest 3 در Meta Connect روز ۲۷ سپتامبر به اشتراک گذاشته خواهد شد. اولین Meta Quest 3 چند روز قبل از WWDC 2023 اپل رونمایی شده که نشان می‌دهد صنعت هدست در حال داغ شدن است.

متا کوئست ۳ جذاب و کاربردی

جدا از اعلام کوئست ۳، Meta اعلام کرده که قیمت Quest 2 را به ۲۹۹.۹۹ دلار (۱۲۸ گیگابایت) و ۳۴۹.۹۹ دلار (۲۵۶ گیگابایت) کاهش خواهد داد. علاوه بر این، متا به‌روزرسانی نرم‌افزاری را برای GPU و CPU کوئست ۲ و Quest Pro ارائه خواهد کرد که تا ۲۶درصد عملکرد CPU را برای هر دو هدست افزایش می‌دهد. برای پردازنده گرافیکی، Quest 2 تا ۱۹ درصد افزایش سرعت و ۱۱ درصد افزایش سرعت برای Quest Pro خواهد داشت.

متا در تلاش است سبد محصول خود را کامل سازد و با ارائه هدست‌های حرفه‌ای به رقابت با رقبا سرسخت آینده یعنی اپل بپردازند. برندی محبوب که توانسته در صنعت لپ تاپ، تبلت و گوشی بسیار موردتوجه قرار گیرد. با ورود این برند کوپرتینویی عرصه برای متا سخت خواهد شد زیرا همیشه نوآوری جذابی را برای ارائه داشته است.


 

مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا