اخبار تکنولوژی

هدست اپل ویژن پرو دارای نمایشگر ۹۰ هرتزی است

شرکت اپل پیشتر اولین هدست واقعیت ترکیبی خود را به نام اپل ویژن پرو معرفی کرد. تاکنون برخی اطلاعات درباره دستگاه فاش شد و در گزارش جدید به نرخ نوسازی نمایشگر این گجت پوشیدنی اشاره شده است.

به گفته یکی از رسانه‌ها نزدیک اپل، این هدست از نمایشگر ۹۰ هرتزی برخوردار بوده که در زمینه نرخ نوسازی بین پنل ۶۰ هرتزی آیفون‌های استاندارد و پنل ۱۲۰ هرتزی پروموشن آیفون‌های پرو قرار می‌گیرد.

یکی از محصولات جذاب رویداد WWDC 2023 اپل معرفی جدیدترین و خاص‌ترین محصول این شرکت یعنی هدست ویژن پرو بود. هدست واقعیت ترکیبی که قرار است دنیای هدست‌های واقعیت مجازی را متحول کند.

ویژن پرو دارای نمایشگر نسبتا سریع

تاکنون جزئیات مختلفی درباره ویژن پرو منتشر شد و پیش از رونمایی نیز شایعات فراوانی به گوش رسیده که برخی به حقیقت رسیدند و برخی نیز چون نام دستگاه شایعه‌ای بیش نبودند. این محصول جاه‌طلبانه اپل به عنوان یک دستگاه خاص معرفی شده و اپل هنگام رونمایی بعد ۶ سال باری دیگر جمله One More thing را به زبان آورد.

این یعنی با دستگاهی رو به رو هستیم که تاکنون در سبد تولید این برند کوپرتینویی قرار نداشت و تحول بزرگی برای صنعت مربوطه خواهد بود. یکی از موارد جذابی که هنگام رونمایی هدست ویژن پرو شاهد بودیم، طراحی جذاب و هیجان انگیزی شبیه به عینک اسکی است. کاربر با قرار دادن این عینک روی چشم خود شبیه به اسکی‌بازان می‌شود. زیرا هیچ شباهتی به هدست واقعیت مجازی ساده نداشته و اپل سعی کرده طراحی را به کار گیرد که با واقعیت جامعه همخوانی داشته باشد.

در طراحی باید به یک هدستی شبیه به عینک اسکی اشاره کنیم که با بندی دور سر قرار می‌گیرد. البته یک سیم هم با شارژ مغناطیسی متصل است، این شارژر نیز به باتری پکی شبیه پاوربانک متصل شده و انرژی دستگاه را تامین می‌کند. برای اینکه هدست وزن کمتری پیدا کرده و ارگونومی بالایی داشته باشد، اپل از افزودن باتری به خود دستگاه خودداری کرد.

به هر حال برای تجربه بهتر باید منتظر عرضه آن باقی ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا