اخبار

هشدار مجدد مایکروسافت درمورد استفاده از مرورگر کروم

شرکت مایکروسافت به کاربران ویندوز ۱۰ در مورد استفاده از مرورگر کروم به خاطر مصرف زیاد باطری آن هشدار داد. مایکروسافت بسیار مشتاق است که کاربران ویندوز ۱۰ از مرورگر کروم استفاده نکنند.
شرکت تکنولوژی آمریکایی در ویندوز ۱۰ بخشی را اضافه کرده است که به کاربران در مورد مصرف زیاد باطری آن ها هشدار می دهد که عمدتا به خاطر مرورگر وب آن ها است.
Rudy Huyn سازنده ویندوز با منتشر کردن اسکرین شاتی در فضا های مجازی به هشدار مایکروسافت دامن زد و گفت که مرورگر کروم باطری شما را به سرعت تخریب می کند، برای جلوگیری از این فاجعه از مرورگر Microsoft Edge استفاده کنید که ۳۶ درصد مصرف باطری آن کم تر است.
این برای اولین بار نیست که مایکروسافت از مصرف کم باطری مرورگر Microsoft Edge تعریف می کند. در اوایل امسال شرکت تکنولوژِ Redmond ویدیویی را منتشر کرد که میزان مصرف باطری مرورگر های مختلف در ویندوز۱۰ را نشان می داد و در آن مرورگر Microsoft Edge را در مقابل مرور گر های معروفی همچون opera، google chrome و fire fox قرار داد.
در امتحانی که برای بررسی عملکرد فنی این مرور گر ها صورت گرفت، مرورگر Microsoft Edge تا مدت زمان ۷ ساعت و ۲۲ دقیقه صفحه ها را باز کرد و ویدیو ها را نشان داد و مقالات مختلف را پیدا کرد. اما مرورگر کروم تنها ۴ ساعت و ۱۹ دقیقه تحمل آورد، پس می توان نتیجه گرفت که مصرف باطری Microsoft Edge بسیار کم تر از کروم است.
 
Nelllllllllw Microsoft PowerPoint Presentation (2)
مرورگر Microsoft Edge به صورت پییش فرض بر روی ویندوز ۱۰ قرار دارد و به راحتی قابل ارتقا است. پس اگر در حال بررسی و مطالعه برای نصب مرورگر خوب و مناسبی بر روی سیستم خود هستید، Microsoft Edge بهترین گزینه موجود است. اما متاسفانه این مرور گر هنوز محوبیت در بین کاربران ویندوز ۱۰ پیدا نکرده است.
مرورگر کروم هفت سال پیش منتشر شد و روز به روز به محبوبیت آن افزوده شده است به طوری که در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد کاربران از مرورگر کروم در ویندوز ۱۰ استفاده می کنند.
گفته می شود که با انتشار ویندوز ۱۰ ارزش سهام Edge از ۱۲ درصد به ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است. البته این پیشرفت و افزایش سهام موقتی بود و کروم این افت را جبران کرد. در حال حاضر هر روزه به تعداد کاربران ویندوز ۱۰ اضافه می شود و دیگر تمایلی به استفاده از مرورگر های قدیمی همچون internet explorer دیده نمی شود.
Microsoft Edge اخیرا افزونه ی مرورگر را هم ساپورت می کند که قبلا این امر میسر نبود و باعث از دست دادن کاربرانش می شد. درمراسم آپدیت امسال ویندوز ۱۰ از مصرف کم باطری، cpu و رم مرورگر Microsoft Edge صحبت به میان آمد.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا