اخبار

هک کردن خودرو با نرم‌افزار اندرویدی

هک کردن خودرو با نرم‌افزار اندرویدی

هک شدن هیوندای

نقص‌های امنیتی موجود در نرم‌افزار تلفن همراه هوشمند شرکت خودروسازی هیوندای که به کاربران اجازه می‌داد تا از دستگاه خود برای کنترل از راه دور استفاده کنند تا به امروز به‌راحتی توسط هکرها قابل دسترسی بوده و آن‌ها می‌توانند با استفاده از این نقص‌ها به اطلاعات حساس دسترسی داشته باشند و حتی دستگاه‌های متصل شده را هک کرده و جابه‌جا، قفل و یا راه‌اندازی بکنند.

بااین‌حال در طی چند روز گذشته محققان توانستند تا باگ‌های موجود بر روی این نرم‌افزار که با نام بلو لینک (Blue Link) برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS عرضه شده بود را کشف کنند. بر اساس اخبار منتشر شده بر روی وب‌سایت هیوندای، این نرم‌افزار می‌توانست به کنترل از راه دور موتور، تنظیم تایمر، دما، قفل اتوموبیل و… بپردازد.

شایان‌ذکر است که کاربران بسیاری در آمریکای شمالی با استفاده از همراه‌های خود به کنترل امکانات خودرو می‌پردازند و با توجه به رخداد یاد شده و خطر هک شدن می‌توان انتظار داشت که موجی از بی‌اعتمادی به استفاده از تلفن همراه برای ایجاد ارتباط درون خودرویی به وجود بیاید.

با توجه به شرایط پیش آمده به نظر می‌رسد که شرکت هیوندای با دردسر بزرگی دست و پنجه نرم می‌کرده است. این امر به‌خوبی نشان می‌دهد که استفاده از تلفن‌های همراه برای پروژه‌های ارتباطی از جنس اینترنت اشیاء و ابزارهای هوشمند می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

این رخداد به‌واسطه آپلود کردن گزارش عملکرد این نرم‌افزار به یک آدرس آی پی ثابت به وقوع پیوسته بود و موجب می‌شد تا کاربران نسخه‌های ۳٫۹٫۴ و ۳٫۹٫۵ این نرم‌افزار عملا با استفاده از آن امکان دسترسی هکرها به خودروی خود را بدهند. در این میان شرکت گوگل به‌هیچ‌عنوان در این مشکل دخالتی نداشته است زیرا این مشکل بزرگ به نحوی اتفاق افتاده است که تنها ساختار داخلی این برنامه در شکل‌گیری آن دخیل بوده است و به‌هیچ‌عنوان از مشکل یا مشکلات احتمالی موجود در سیستم عامل شرکت گوگل برای این کار استفاده نشده است.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا