اخبار تکنولوژی

ویژگی های کلیدی شیائومی ۱۵ پرو لو رفت

انتظار می‌رود شیائومی ۱۵ پرو جانشین شیائومی ۱۴ پرو که در نوامبر ۲۰۲۳ عرضه شد، بزودی رونمایی شود. یک نشریه مشخصات این گوشی را به همراه سه تصویر از گوشی هوشمند ادعایی که پنل عقب آن را نشان می‌دهد فاش کرده است.

شیائومی ۱۵ پرو به یک دوربین عقب سه گانه تنظیم شده توسط لایکا مجهز است. این تصاویر نشان می‌دهد که گوشی پرچمدار آینده شیائومی در سه گزینه رنگی در دسترس خواهد بود. تصاویری از Xiaomi 15 Pro که توسط مشاور @That_Kartikey با همکاری Smartprix به بیرون درز کرده، این گوشی را در رنگ‌های سیاه، سفید و نقره‌ای نشان می‌دهد.

جانشین شیائومی ۱۴ پرو نیز مانند مدل سال گذشته در نسخه تیتانیوم عرضه خواهد شد. رندرهای لو رفته از این گوشی نشان می‌دهد که مجهز به یک دوربین سه گانه عقب است که در گوشه سمت چپ بالا قرار دارد، در حالی که فلاش LED در سمت راست ماژول تعبیه شد. گوشی آشکار شده که نام برند را در قسمت پایین سمت چپ نشان می‌دهد و به نظر نمی‌رسد لوگو دیگری داشته باشد.

طبق این نشریه، ۱۵ پرو به چیپست ادعایی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام مجهز خواهد شد (انتظار می‌رود اواخر این ماه رونمایی شود)، همراه با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم و حداکثر ۱ ترابایت حافظه. همچنین گفته شده که دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی ۲K خمیده AMOLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است.

شیائومی ۱۵ پرو یک پرچمدار تمام عیار

همچنین گفته شده که ۱۵ پرو آینده با یک دوربین سه‌گانه تنظیم شده توسط لایکا عرضه خواهد شد که شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور سری Light Fusion 900، دوربین ۵۰ مگاپیکسلی فوق عریض با لنز سونی IMX858 و یک لنز نامشخص می‌شود. دوربین تله فوتو با زوم اپتیکال ۵ برابر که از حالت ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند هم دارد. ظاهراً این گوشی در قسمت جلو به دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی تجهیز است.

از دیگر مشخصات فاش شده محصول پرچمدار آینده شیائومی می‌توان به اسکنر اثر انگشت زیر صفحه نمایش و باتری ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی اشاره کرد که می‌تواند با ۹۰ وات (سیمی) و ۸۰ وات (بی سیم) شارژ شود، به همراه پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی. همچنین گفته می‌شود که شیائومی ۱۵ پرو روی اندروید ۱۵ با سیستم عامل HyperOS 2 اجرا می‌شود و می‌تواند تا پنج سال ارتقاء سیستم‌عامل را دریافت کند.

در دیگر خبرها شیائومی یکی از روترهای مقرون به صرفه وای فای ۷ خود، یعنی روتر شیائومی BE3600 را در ماه ژانویه راهی بازار چین کرد. پس از نه ماه انتظار، سرانجام این شرکت بدون هیاهو از آن برای بازار جهانی رونمایی کرد.

لیست این روتر با تمام مشخصات و ویژگی‌هایش در سایت رسمی جهانی شیائومی آشکار شده است. این روتر نرخ بی‌سیم دو بانده ۳۵۷۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می‌دهد. این افزایش ۴۴ درصدی در توان در مقایسه با وای فای ۶ است که تا حدی از طریق استفاده از باند فرکانس ۵G با پشتیبانی از ۲×۲ ۱۶۰ مگاهرتز به دست آمده است.

با این حال، مانند بسیاری از روترهای ارزان قیمت، شیائومی BE3600 یک محدودیت دارد. فقط از باندهای فرکانسی ۲.۴G و ۵G استفاده می‌کند و در اینجا از باند ۶ گیگاهرتز پشتیبانی نخواهید کرد. بنابراین نرخ انتقال داده نیز بر این اساس محدود است. شیائومی ادعا می‌کند که شما می‌توانید حداکثر ۲۸۸۲ مگابیت بر ثانیه در باند ۵ گیگاهرتز دریافت کنید، در حالی که باند ۲.۴ گیگاهرتز فقط به ۶۸۸ مگابیت بر ثانیه محدود شده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا