اخبار تکنولوژی

پردازنده اسنپدراگون ۷ نسل ۳ بزودی از راه می رسد

کوالکام و مدیاتک اخیراً از جدیدترین پردازنده‌های پرچمدار خود یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ و دیمنسیتی ۹۳۰۰ رونمایی کرده‌اند. بر اساس اطلاعات فاش شده اخیر، هر دو شرکت در حال آماده شدن برای معرفی چیپست‌های شبه پرچمدار مانند اسنپدراگون ۷ نسل ۳ و دیمنسیتی ۸۳۰۰ هستند.

به گفته‌ WHY LAB، هر دو چیپست در دو هفته آینده معرفی خواهند شد. انتظار می‌رود ابتدا تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ و سپس تراشه Dimensity 8300 معرفی شود. پیش بینی شده که Honor 100 که در ۲۳ نوامبر در چین عرضه می‌شود، اولین گوشی با تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باشد. انتظار داریم که همین تراشه برای سایر گوشی‌های هوشمند مانند Vivo S18، Vivo V30 و OnePlus Ace 3 به کار گرفته شود.

از سوی دیگر، به نظر می‌رسد Redmi K70e کاندیدای ایده آلی برای ارائه چیپست Dimensity 8300 باشد. انتظار رفته سری K70 که شامل K70 و K70 Pro نیز می‌شود، تا پایان ماه جاری در چین عرضه خواهد شد. طبق گزارش‌ها، اسنپدراگون ۷ نسل ۳ به یک هسته با عملکرد بالا دارای فرکانس ۲.۶۳ گیگاهرتز، سه هسته عملکرد با فرکانس ۲.۴۰ گیگاهرتز و چهار هسته کارآمد با فرکانس ۱.۸۰ گیگاهرتز مجهز شده است. علاوه بر این، به پردازنده گرافیکی Adreno 720 مجهز شد.

تا جایی که به چیپست Dimensity 8300 مربوط می‌شود، پیش بینی شده که شامل یک هسته فوق العاده بزرگ Cortex-X3 با فرکانس ۲.۸ گیگاهرتز، همراه با سه هسته عملکرد Cortex-A715 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته پربازده Cortex-A510 باشد که با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز کار می‌کنند.  از نظر گرافیکی، Dimensity 8300 یک پردازنده گرافیکی G520 MC6 با فرکانس ۸۵۰ مگاهرتز دارد.

اسنپدراگون ۷ نسل ۳ چیپ ۴ نانومتری کوالکام

گفته می‌شود SD7G3 و D8300 براساس فرآیند ۴ نانومتری TSMC ساخته می‌شوند، به این معنی که این تراشه‌ها عملکرد درجه یک و بهره‌وری انرژی بهتر را ارائه می‌دهند. دو پردازنده با معرفی خود در ماه جاری قطعا موردتوجه قرار خواهند گرفت. برند مدیاتک و کوالکام در تلاش بوده تا سبد محصول خود را با مدل‌های متنوع و کارآمدی پر سازد.

هر یک از این چیپ‌ها میان رده بوده اما عملکردی فراتر از انتظار را ارائه می‌دهند تا بتوانند موردتوجه قرار گیرند. کوالکام تا پایان نوامبر محصول جدید خود را معرفی و ارائه خواهد کرد. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند این شرکت‌ها چه برنامه‌ای در سر دارند.

احتمالا بزودی باید شاهد معرفی مدل جدید باشیم.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا