اخبار تکنولوژی

پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لایت در راه است

کوالکام، شرکت نیمه هادی آمریکایی، مشخص شد که در حال کار برای رونمایی از پردازنده‌های جدید اسنپدراگون است و در روزهای اخیر به برخی از جزئیات و گوشی‎های هوشمند احتمالی که می‎توانند با یکی از چیپست‌ها عرضه شوند، اشاره شده است. به نظر رسیده این شرکت روی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لایت مشغول کار است.

در حال حاضر، یک متخصص چینی در پلتفرم Weibo تعدادی از مشخصات اصلی پردازنده را به اشتراک گذاشته است و بینشی از عملکرد آن ارائه می‌دهد.

Digital Chat Station’s افشاگر، مشخصات اصلی یک چیپست اسنپدراگون را با شماره مدل “SM8635” به اشتراک گذاشته و این چیپست سری ۸ اسنپدراگون آینده خواهد بود. به‌روزرسانی‌های قبلی نشان می‌داد که این یک نسخه لایت از آخرین پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۳ با نام احتمالی «Snapdragon 8s Gen 3» است، در حالی که به‌روزرسانی بعدی نشان داد که از نظر عملکرد بهتر از Snapdragon 8 Gen 2 است. همچنین، رولاند کوانت، افشاگر، به اشتراک گذاشت که کوالکام دارای دو چیپست مشابه با شماره مدل های مختلف “SM8635” و “SM7675” است.

در پست ویبو Digital Chat Station، فاش می‌شود پردازنده آینده SM8635 با استفاده از فناوری پردازش ۴ نانومتری TSMC ساخته شود و معماری هسته آن از هسته اصلی ۲.۹GHz ± ARM Cortex X4 تشکیل شده است. به‌روزرسانی قبلی همچنین هسته‌های دیگر را پردازنده Cortex A720 و هسته‌های کارآمد Cortex A520 را پیشنهاد می‌کرد. در پست اخیر DCS واحد پردازش گرافیکی Adreno 735 با فرکانس ۹xxMHz ذکر شده است. افشاگر همچنین اضافه می‌کند که امتیاز AnTuTu آن ۱.۷ میلیون است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ لایت بزودی معرفی می شود

پردازنده “SM7675” Snapdragon 7+ Gen 3 گزارش شده است و Digital Chat Station آن را قدرتمندترین چیپست سری ۷ Snapdragon با ریزمعماری ۱-۵-۲ شبیه Snapdragon 8 Gen 3 ذکر کرده است.

در مورد گوشی‌هایی که انتظار می‌رود با چیپست SM8635 وارد بازار شوند، ابتدا گفته می‌شد که گوشی هوشمند POCO F6 از اسنپدراگون ۷+ نسل ۳ استفاده می‌کند، اما اکنون گفته می‌شود که دارای تراشه SM8635 است. انتظار می‌رود که Redmi Note 13 Turbo نیز از همین پردازنده استفاده کند. همچنین پیشنهاد می‌شود که یک گوشی هوشمند iQOO آینده، احتمالاً تحت سری Neo، از چیپ‌ست سری ۸ اسنپدراگون آینده استفاده کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا