اخبار تکنولوژی

پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ ده هسته ای در راه است

سامسونگ ممکن است چیپست Exynos خود را باری دیگر زنده کند، شایعات نشان می‌دهند که پردازنده اگزینوس ۲۴۰۰ آینده عملکرد بهتری از Snapdragon 8 Gen 3 دارد.

سامسونگ به طور مداوم چیپست‌های Exynos جدید مانند ۲۱۰۰ و ۲۲۰۰ را در طول سال‌ها تولید کرده است. با این حال، چیپست‌ها نیز به طور مداوم از نظر عملکرد و بهره‌وری انرژی از اسنپدراگون عقب افتاده و سامسونگ امسال از Exynos 2300 صرف نظر کرد.

سامسونگ کل سری S23 را با پردازنده Snapdragon 8 Gen 2 در سال ۲۰۲۳ عرضه کرد، این تصمیم همه را شگفت زده کرده است. گوشی‌های گلکسی معمولاً با چیپست‌های اسنپدراگون در برخی کشورها و تراشه‌های اگزینوس در کشورهای دیگر در دسترس بودند. با این حال، به نظر می‌رسد که سامسونگ ممکن بوده پس از یک سال وقفه، یک بازگشت قوی را آماده کند.

یک وبلاگ نویس فناوری در توییتر، RGcloudS اطلاعاتی را در مورد چیپست Exynos 2400 آینده به اشتراک گذاشته است. اگزینوس ۲۴۰۰ دارای ۱۰ هسته CPU است اما این هسته‌ها همه با هم کار نمی‌کنند. در مقابل، تراشه به صورت پویا تعداد هسته‌های لازم را بر اساس وظیفه خاص در حال اجرا تنظیم می‌کند. گفته شده که چیپست جدید دارای هسته اصلی ۱-Cortex-X4، هسته‌های عملکرد ۲-Cortex-A720، هسته‌های کارآمد ۳-Cortex-A720 با سرعت فرکانس پایین و ۴ هسته پربازده Cortex-A520 خواهد بود.

به گفته یکی دیگر از وبلاگ نویسان، Exynos 2400 در تست محاسباتی Geekbench در مقایسه با Snapdragon 8 Gen 3 موفق به کسب امتیاز بالاتری شده است. در حالی که در این مرحله بررسی صحت این شایعات دشوار است، اما اگر صحت داشته باشند، هم اسنپدراگون و هم اپل با یک رقیب جدید قدرتمند روبرو خواهند شد.

اگزینوس ۲۴۰۰ قدرتمندتر از همیشه

در اخباری مرتبط سری محصولات سامسونگ بسیار شهرت دارند، بخصوص خانواده گلکسی اس که نسبت به سری A، M برتری داشته اما نسبت به سری Z تاشو هم رده هستند. گلکسی شامل تبلت و گجت‌های پوشیدنی هم می‌شود و اکنون خبر رسیده سامسونگ شش مدل گلکسی بند را به ثبت رساند.

سامسونگ همیشه سالانه مدل جدید محصولات خود را ارائه می‌دهد و به تازگی یکی از افشاگران صنعت @theonecid فاش کرده که این شرکت شش مدل گلکسی بند جدید را ثبت تجاری کرد.

این بدان معناست که این پرچمدار به زودی با محصولاتی با نام‌های جدید وارد بازار خواهد شد. اگرچه این شرکت تاکنون فقط این نام‌های تجاری را ثبت کرده است، بنابراین شاید هنوز زمان وجود داشته باشد که این شرکت محصولی را تحت این مارک‌های جدید Galaxy عرضه کند.

مشخص نیست این دستگاه‌ها دقیق چه هستند و در قالب چه محصولی ارائه خواهند شد. بنابراین باید منتظر ماند تا مشخص شود سامسونگ چه برنامه‌ای در سر دارد. در دیگر خبرها اوایل این هفته، سامسونگ به‌روزرسانی امنیتی جولای ۲۰۲۳ را برای سری گلکسی Note 20 در اروپا منتشر کرد. اکنون، این شرکت کره‌ای شروع به انتشار به‌روزرسانی امنیتی جدید برای نسخه‌های قفل شده توسط اپراتور گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی نوت ۲۰ اولترا در ایالات متحده کرده است.

جدیدترین به‌روزرسانی نرم‌افزاری برای گلکسی Note 20 و گلکسی Note 20 اولترا قفل‌شده توسط اپراتور دارای نسخه نرم افزاری N98xUSQS4HWF5 است. این آپدیت در ایالات متحده منتشر شده و طی چند روز آینده شامل تمام شبکه‌های اپراتور در دسترس خواهد بود. آپدیت بروزرسان امنیتی جولای  ۲۰۲۳ را ارائه داده که بیش از ۹۰ آسیب‌پذیری امنیتی موجود در نسخه قبلی نرم افزار را برطرف می‌کند. این ویژگی‌های جدید بهبود عملکرد را به ارمغان نمی‌آورد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا