اخبار تکنولوژی

پردازنده Kirin 9000S میت ۶۰ پرو هوآوی یک چیپ ۷ نانومتری است

هواوی با پرچمدار آینده سری میت ۶۰ گوشی‌های هوشمند خود را برای یک عرضه بزرگ آماده می‌کند. اما قبل از اعلام رسمی، گزارش جدیدی جزئیات جالبی را در مورد تراشه ۵G میت ۶۰ پرو یعنی پردازنده Kirin 9000S فاش کرده است. چیپی که مدتی پنهان بوده و در نهایت آشکار شد که قلب تپنده محصول جدید هوآوی است.

طبق گزارش جدیدی از TechInsights، میت ۶۰ پرو غول فناوری چینی دارای تراشه‌ای است که توسط SMIC طراحی شد. برای کسانی که نمی‌دانند، SMIC یک تولید کننده عمده نیمه هادی در چین بوده که نشان دهنده یک تغییر بزرگ از تامین کننده قبلی هواوی TSMC است. برای کسانی که نمی‌دانند، هواوی از تامین‌کننده اصلی تراشه خود قطع شده و دسترسی به تولید تراشه‌های پیشرفته را برای سری پردازنده‌های موبایل اختصاصی HiSilicon Kirin خود از دست داد.

اما اکنون، گوشی‌های هوشمند هوآوی دوباره از اتصال ۵G پشتیبانی می‌کنند و از پیشرفته‌ترین پردازنده موبایل چین برخوردار خواهند بود. TechInsights اضافه می‌کند که Mate 60 Pro در آزمایشگاه خود از آخرین نسل فرآیند به نام N+2 هفت نانومتری بهره می‌برد که نشان‌دهنده یک ارتقای بزرگ در تولید نیمه‌رساناهای چینی است. Kirin 9000S در مقایسه با Kirin 9000 قدیمی (۱۰۵ میلی‌متر مربع) سایز قالب کمی بزرگ‌تر (۱۰۷ میلی‌متر مربع) دارد.

پردازنده Kirin 9000S یک چیپ ضعیف

هواوی میت ۶۰ پرو دارای چیپست پیشرفته ۷ نانومتری بوده که از گره فرآیند ۱۴ نانومتری SMIC پیشرفته‌تر است. علاوه بر این، ابعاد بحرانی بزرگ‌تری نسبت به مواردی که در فرآیند ۵ نانومتری وجود دارد، به چشم می‌خورد. فرآیند ۷ نانومتری N+2 SMIC همچنین مقیاس‌پذیری و بازدهی بهبود یافته‌ای را ارائه می‌کند که آخرین بار چالش‌های مهمی بود.

هوآوی هر سال نسل جدیدی از گوشی‌های هوشمند خود را معرفی و عرضه کرده تا بتواند نسبت به رقبا محصول ایده آلی برای عرضه داشته باشد. گوشی جدید برند چینی نیز که به عنوان سری میت ۶۰ شناخته می‌شوند، دو مدل پرو و استاندارد است و از طراحی مشابهی بهره می‌برند اما مدل پرو شامل سه حفره دوربین در جلو نمایشگر است.

وجود گره ۷ نانومتری در چیپ سری میت ۶۰ نشان دهنده عملکرد ضعیف آن نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بوده و قدرت آن را باید در سطح اسنپدراگون ۸۸۸ قدیمی کوالکام دانست. بنابراین نباید انتظار عملکرد چشمگیر و بهتر از رقبا را برای این مدل پرچمدار هوآوی انتظار داشت.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا