اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon 7+ Gen 3 با معماری ۸ نسل ۳ همراه است

کوالکام سال گذشته Snapdragon 7+ Gen 2 را که یک پردازنده موبایل میان رده از سری ۷ بوده، به عنوان یک ارتقاء بزرگ نسبت به ۷ نسل ۱  معرفی کرد. اگرچه ما شاهد Snapdragon 7 Gen 3 بودیم، اما به اندازه نسل ۷ پلاس نسل ۲ قدرتمند نبود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط Digital Chat Station، پردازنده Snapdragon 7+ Gen 3 با شماره مدل SM7675 در دست ساخت است.

افشاکننده گفت که این ریزمعماری ۱-۵-۲ را به کار می‌گیرد، مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ درست مانند اسنپدراگون ۷+ نسل ۲ که از معماری ۱+۳+۴ به عنوان نسل ۸+ استفاده می‌کند.

اگر این درست باشد، می‌توان انتظار داشت هسته‌های اصلی مبتنی بر Cortex-X4، عملکرد مبتنی بر Cortex A720 و هسته‌های پربازده بر پایه Cortex-A520، همانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خواهد داشت. افشاکننده گفت که این می‌تواند قوی‌ترین تراشه سری Snapdragon 7 باشد. در صورت استفاده از چنین هسته‌های قدرتمندی ممکن است بتواند عملکرد بالایی ارائه دهد.

این احتمالاً از مدیاتک Dimensity 8300 بوده که در حال حاضر قدرتمندترین چیپ میان رده مدیاتک بوده و بهتر عمل خواهد کرد زیرا این پردازنده فقط از هسته‌های A715 و A510 استفاده می‌کند. از آنجایی که اسنپدراگون ۷+ نسل ۲ در ماه مارس معرفی شد، می‌توانیم تا چند ماه دیگر منتظر جانشین آن باشیم. آنر ۱۰۰ و ویوو S18 تنها دو دستگاهی بودند که سال گذشته تراشه Snapdragon 7 Gen 3 را به کار گرفتند.

در دیگر خبرها کوالکام پیشتر از معرفی پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 یا همان (SM4450) خبر داد. با ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد بهبودیافته، این جدیدترین محصول کوالکام قرار است بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده را قدرت بخشد.

پردازنده Snapdragon 7+ Gen 3 در راه است

اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) بر اساس فرآیند پیشرفته ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود که مصرف انرژی کارآمد و عملکرد چشمگیر را تضمین می‌کند. این فرآیند ساخت پیشرفته امکان افزایش تراکم ترانزیستور را فراهم کرده و در نتیجه بازده انرژی را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های کلی سیستم را افزایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته اسنپدراگون ۴ نسل ۲، پیکربندی قدرتمند CPU آن است. این چیپست ترکیبی از ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز دارد. این CPU ارتقا یافته، تقویت قابل‌توجهی در قدرت پردازش ایجاد می‌کند، امکان چندوظیفگی یکپارچه، راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها و عملکرد کلی روان را رقم خواهد زد.

از نظر پردازش گرافیکی، پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 دارای تراشه گرافیکی Adreno 613، بخشی از سری Adreno 4 است. این پردازنده گرافیکی با فرکانس  ۹۵۵ مگاهرتز، رندر بصری پیشرفته‌تری را ارائه می‌کند و تجربه بازی و چندرسانه‌ای همه‌جانبه‌تری را فراهم می‌سازد. پردازنده گرافیکی Adreno 613 نسبت به نسل قبلی خود یعنی Adreno 619 هم از نظر سرعت فرکانس و هم از نظر عملکرد کلی پیشرفت قابل توجهی دارد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا