اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 در نهایت معرفی شد

کوالکام به تازگی از پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 رونمایی کرد. جدیدترین چیپست کوالکام مبتنی بر فناوری پردازش ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای معماری چیپست ۱+۳+۴ است.

هسته اصلی تا ۲.۶۳ گیگاهرتز فرکانس داشته در حالی که سه هسته عملکرد با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته پربازده با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز عمل می‌کند. کوالکام ادعا می‌کند که اسنپدراگون ۷ نسل ۳ تقریباً ۱۵ درصد بهبود عملکرد CPU و جهش بیش از ۵۰ درصد در عملکرد پردازنده گرافیکی نسبت به نسل قبلی اسنپدراگون ۷ نسل ۱ ارائه می‌دهد.

در حوزه هوش مصنوعی (AI)، اسنپدراگون ۷ نسل ۳ با NPU شش ضلعی خود ۶۰ درصد بهبود عملکرد هوش مصنوعی را در هر وات ارائه می‌دهد و برای اولین بار در سری ۷ پشتیبانی دقیق INT4 را ارائه می‌دهد. Snapdragon 7 Gen 3 همچنین دارای تعدادی ویژگی جدید بوده، مانند پشتیبانی از فرمت تصویر Google Ultra HDR در اندروید ۱۴، تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، صدای فضایی با ردیابی سر، و تجربه‌های Snapdragon Seamless در چند دستگاه.

همچنین پشتیبانی مداوم برای فیلمبرداری از سه دوربین به طور همزمان، و ویژگی جدید “AI Remosaic” وجود دارد که تغییر رنگ را برای نتایج با وضوح بالاتر با رنگ‌های زنده‌تر حذف می‌کند. از نظر ارتباط، اسنپدراگون ۷ نسل ۳ دارای مودم اسنپدراگون X63 5G برای دانلود حداکثر ۵ گیگابیت بر ثانیه و پشتیبانی از WiFi 6E و بلوتوث ۵.۳ است.

پردازنده Snapdragon 7 Gen 3 از راه رسید

Honor و Vivo از جمله تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند هستند که قصد دارند از اسنپدراگون ۷ نسل ۳ در دستگاه‌های آینده خود استفاده کنند. انتظار می‌رود آنر ۱۰۰ با اسنپدراگون ۷ نسل ۳ عرضه شود، در حالی که ویوو احتمالا از این تراشه در گوشی‌های هوشمند سری V30 خود استفاده خواهد کرد. کوالکام همیشه محصولات برجسته‌ای برای ارائه داشته که دارای عملکرد سخت افزاری قابل توجه هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت کوالکام مراجعه کنید.

در دیگر خبرها ماه گذشته، کوالکام چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۳ را معرفی کرد و در حال حاضر سری ۱۴ شیائومی و سری ۱۲ iQOO دارای تراشه جدید در چین به صورت رسمی معرفی شدند. گزارش‌ها نشان می‌دهد که سازنده تراشه مستقر در ایالات متحده در حال آماده شدن برای عرضه دو چیپست سری ۷ اسنپدراگون است. یکی از آنها، که گمان می‌رود نسل بعدی اسنپدراگون ۷ نسل ۳ باشد، قرار است اواخر این ماه یا اوایل دسامبر معرفی شود. اکنون، گوشی ویوو V30 ادعایی با اسنپدراگون ۷ نسل ۳ معرفی نشده در Geekbench رویت شده است.

گزارش قبلی نشان داد که Vivo روی Vivo V30 و Vivo 30 Pro با شماره مدل‌های مربوطه مانند V2318 و V2319 کار می‌کند. اکنون، Vivo V30 ادعایی در پایگاه داده تست Vulkan Geekbench ظاهر شده که عملکرد GPU را اندازه‌گیری می‌کند. طبق فهرست پایگاه داده IMEI، همانطور که مشاهده می‌شود این دستگاه در تست Vulkan امتیاز ۴۱۶۷ را کسب کرده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا