اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon X Plus بهتر از اپل M3 در بخش باتری

سازندگان مختلف رایانه‌های شخصی اخیراً از جدیدترین نوت بوک‌های خود با پردازنده‌های جدید اسنپدراگون ایکس الیت و پردازنده Snapdragon X Plus کوالکام رونمایی کرده‌اند. این تراشه‌ها برای ارائه عمر باتری قابل توجهی تبلیغ می‌شدند و اکنون، می‌توانیم لپ‌تاپ‌های سرفیس سری اسنپدراگون X را در مقابل مک‌بوک‌های جدیدتر با نتایج چشمگیر ببینیم.

در یک تست عمر باتری و کارایی از Alex Ziskind در YouTube، ما ایده خوبی از عملکرد تراشه‌های Snapdragon جدید در دنیای واقعی به دست می‌آوریم. او با در نظر گرفتن واقع گرایی به آزمون نزدیک شد تا نمایش دقیق‌تری از آنچه می‌توانیم از این لپ تاپ‌ها انتظار داشته باشیم به دست آورد. این تست شامل کدنویسی، گوش دادن به موسیقی و حتی برخی از کارهای فشرده بود. الکس ظرفیت باتری‌های مختلف لپ تاپ‌ها را در نظر گرفت.

در آزمایش بازده اولیه با اندازه گیری «تخلیه باتری در مقابل کار انجام شده»، مک بوبک ایر M2 کارآمدترین بود، در حالی که انواع مک بوک پرو M3  و M2 Max نیز عملکرد چشمگیری داشتند. از سوی دیگر، Surface Laptop 7th Edition از دیگر لپ‌تاپ‌های Snapdragon X Elite و X Plus مانند ایسوس ویووبوک S 15، دل XPS 13 و Galaxy Book 4 16 Edge بهتر عمل کرد. شایان ذکر است که این تست کارایی بیشتر بر روی کارهای فشرده متمرکز بود که هسته‌های CPU را تحت فشار قرار دادند.

پردازنده Snapdragon X Plus یک چیپ کارآمد است

در تست گردش کار خودکار برای ایجاد یک سناریوی واقعی‌تر، Ziskind آزمایش را با پخش گه‌گاه ویدیوهای YouTube، بین نوشتن و اجرای کدها، دوباره اجرا کرد. این یک آزمایش طولانی مدت بود که همه لپ تاپ‌ها روی عملکرد بالا تنظیم شده بودند. Surface Laptop 7 13 (X Plus) با بالاترین میانگین راندمان بوده و مک بوک ایر ۱۳ اینچی M3 رتبه دوم را کسب کرد.

نسخه Snapdragon X Elite  لپ تاپ Surface Laptop 7  با نمایشگر ۱۳ اینچی در جایگاه سوم قرار گرفت و عملکرد بسیار بهتری نسبت به Galaxy Book 4 Edge 16 و VivoBook S 15 داشت. به خاطر داشته باشید که این فقط یک آزمایش از سوی شخصی است که کدنویسی می‌کند، بنابراین انتظار متفاوتی را داشته باشید. نتایج بسته به استفاده گاه به گاه و سایر وظایف.  بنابراین پردازنده Snapdragon X Plus می‌تواند کارآمد باشد.

برای کسب جزئیات بیشتر بهتر است به تحقیق خود ادامه دهید.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا