اخبار تکنولوژی

پردازنده Snapdragon X75 سریعترین چیپ ۵G

کوالکام در وب سایت رسمی خود با افتخار اعلام کرد که پردازنده Snapdragon X75 آن اکنون رکورددار است. این تراشه مودم در حال حاضر رکورد سریع‌ترین سرعت دانلود را در هر دستگاه تلفن همراه دارد. این دستگاه در طول تست‌های سرعت دانلود، سرعت پایین لینک ۷.۵ گیگابیت بر ثانیه را نشان داد.

با این سرعت، تراشه مودم جدید، مدل قبلی خود و همچنین هر تراشه مودم دیگری در بازار گوشی‌های هوشمند را در بر می‌گیرد. در حال حاضر، تراشه مودم اسنپدراگون X70 دارای سرعت ۳.۳ گیگابیت بر ثانیه برای استفاده بلادرنگ است. بنابراین تراشه اسنپدراگون X75 در آینده با سرعتی بیش از این سرعت دانلود در مورد دستگاه‌های پرچمدار اواخر امسال تنظیم خواهد شد.

این یک ارتقاء بسیار چشمگیر است که کوالکام به آن افتخار می‌کند و همچنین نحوه دسترسی مصرف کنندگان به اینترنت را بهبود می‌بخشد. با این حال، سرعت دانلود آن تنها زمینه‌ای نیست که این مودم جدید ارتقاهای قابل توجهی را به همراه دارد.

برای دستیابی به این سرعت دانلود قابل توجه، کوالکام به طیف ۳۰۰ مگاهرتز متکی است. این سیستم بر روی یک اتصال دانلود با ۱۰۲۴QAM، چهار تجمع حامل و چهار کانال TDD اجرا می‌شود. با این ترکیب سیستم، تراشه جدید اسنپدراگون X75 نسبت به نسل قبلی خود کارآمدتر است.

اما جدا از سرعت دانلود سریع‌تر در این تراشه مودم جدید، کوالکام پیشرفت‌های دیگری نیز به همراه دارد. این پیشرفت‌ها را در سه زمینه اصلی برجسته می‌کند که همگی اولین فناوری جهان را به ارمغان می‌آورند. زمینه‌های بهبود عبارتند از معماری سیستم مودم-RF نسل بعدی، شتاب سخت افزاری هوش مصنوعی و عملکرد بهتر ۵G و انعطاف پذیری طیف.

پردازنده Snapdragon X75 یک مودم تمام عیار

Snapdragon X75 برای معماری سیستم RF مودم mmWave-sub6 کارآمدتر است و ردپای برد را کاهش می‌دهد. با این فناوری، OEM‌ها می‌توانند دستگاه‌های ۵G با عملکرد بهتری ایجاد کنند. کمک به این بهبود، اولین فرستنده گیرنده همگرا mmWave-sub6 و راه حل سنسور-مودم-RF برای مدیریت پرتو mmWave است.

در بخش هوش مصنوعی، این مودم با اولین شتاب دهنده سخت افزاری جهان برای ۵G با هوش مصنوعی ارائه می‌شود. این یک شتاب‌دهنده تانسور هوش مصنوعی است که دارای فناوری ۵G AI Processor Gen 2 و ۵G AI Suite Gen 2 از کوالکام است. تراشه اسنپدراگون X75 با همه این ویژگی‌ها که با هم کار می‌کنند، پیشرفت‌های گسترده‌ای در هوش مصنوعی ارائه می‌دهد.

برای عملکرد بهتر ۵G، کوالکام اولین راه حل ۲۵۶QAM 10cc mmWave جهان را معرفی کرد. در طیف زیر ۶ گیگاهرتز، اولین تجمیع حامل ۵ برابری جهان، ۱۰۲۴-QAM و فناوری FDD UL-MIMO را نیز به همراه دارد. با تمام این پیشرفت‌ها، دستگاه‌های مجهز به اسنپدراگون کوالکام اتصال اینترنتی سریع‌تر و مطمئن‌تری را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهند.

تراشه کوالکام بسیار عملکرد سریعی خواهد داشت و می‌تواند چیپ ۵جی برجسته کوالکام تلقی شود که بزودی در پرچمداران تعبیه خواهد شد. اطلاعات بیشتری در دست نیست.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا