اخبار تکنولوژی

پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز ۱۰ تا اکتبر ۲۰۲۵ ادامه دارد

بسیاری از کاربران مایکروسافت هنوز از سیستم عامل ویندوز ۱۰ بر روی رایانه شخصی خود استفاده می‌کنند و اگر شما یکی از آنها هستید، عنوان بالا ممکن است برای شما نگران کننده باشد. این درست است، مایکروسافت امروز به طور رسمی اعلام کرد که پس از ۱۴ اکتبر ۲۰۲۵، مایکروسافت دیگر بروزرسانی امنیتی یا پشتیبانی فنی برای ویندوز ۱۰ ارائه نخواهد کرد.

این شرکت به کاربران ویندوز ۱۰ توصیه کرده که به ویندوز ۱۱ بروند. در سؤالات متداول، شرکت ذکر کرده که برنامه بروزرسانی امنیتی توسعه یافته (ESU) برای کاربران ویندوز ۱۰ وجود خواهد داشت، آنها می‌توانند پس از دریافت بروزرسانی امنیتی توسعه یافته، هزینه اشتراک پرداخت کنند. پشتیبانی از ویندوز ۱۰ به پایان می‌رسد. این برنامه ESU بروزرسانی‌های امنیتی حیاتی را ارائه می‌دهد اما انواع دیگر بروزرسانی‌ یا پشتیبانی فنی را ارائه نمی‌دهد.

گفته می‌شود که قیمت نهایی و شرایط ثبت نام نزدیک به تاریخ اکتبر ۲۰۲۵ برای پایان پشتیبانی ویندوز ۱۰ در دسترس خواهد بود. با این حال، کاربران باید در نظر داشته باشند که این یک راه حل بلندمدت نیست، بلکه یک راه حل موقتی است و از این رو توصیه می‌شود برای لذت بردن از امنیت به موقع و به‌روز‌رسانی ویژگی‌ها همراه با پشتیبانی فنی، به ویندوز ۱۱ بروید.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ به پایان نزدیک می شود

 در دیگر خبرها مایکروسافت پیشتر نسل جدید سری محصولات سرفیس خود را معرفی کرد که دارای طراحی بهبودیافته و ویژگی‌های جدید هستند که تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند.

 آخرین سری رایانه‌های شخصی توسط این شرکت “اولین رایانه‌های شخصی سرفیس AI که منحصراً برای تجارت ساخته شده‌اند” نامیده می‌شود. از آنجایی که هدف آنها مشتریان تجاری غول فناوری است، مستقیماً به مصرف کنندگان فروخته نخواهد شد. این دستگاه‌ها طراحی مشابه مدل‌های قبلی خود را حفظ کرده‌اند، با این حال، سرفیس پرو ۱۰ و سرفیس لپ‌تاپ ۶ دارای آخرین چیپ‌ست‌های Core Ultra اینتل، قابلیت‌های جدید واحد پردازش عصبی (NPU) و یک کلید Copilot اختصاصی هستند.

قیمت سرفیس پرو ۱۰ مایکروسافت از ۱۱۹۹ دلار برای نسخه ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با چیپست اینتل Core Ultra 5 شروع می‌شود. گران‌ترین نسخه با ۶۴ گیگابایت رم، ۱ ترابایت حافظه داخلی و پردازنده اینتل Core Ultra 7 با قیمت ۲۷۹۹ دلار عرضه می‌شود.

سرفیس لپ تاپ ۶ مایکروسافت نیز با قیمت ۱۱۹۹ دلار برای نوع پایه با پردازنده اینتل Core Ultra 5، هشت گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی شروع می‌شود. نوع پردازنده اینتل Core Ultra 7 با رم ۶۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۱ ترابایتی ۲۹۹ دلار قیمت دارد. هر دو دستگاه سرفیس در رنگ‌های مشکی و پلاتینیوم عرضه می‌شوند. کسب و کارها می‌توانند رایانه شخصی را از طریق فروشگاه تجاری مایکروسافت سفارش دهند. این دستگاه‌ها از ۹ آوریل ارسال خواهند شد.

Surface Pro 10 دارای صفحه نمایش لمسی ۱۳ اینچی IPS LCD با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. مایکروسافت ادعا می‌کند که صفحه نمایش اکنون ۳۳ درصد روشن‌تر است و دارای یک پوشش ضد انعکاس برای کاهش تابش خیره کننده است. این دستگاه به پردازنده Core Ultra 5 135U و Core Ultra 7 165U اینتل و اینتل AI Boost NPU مجهز شده است. این دستگاه دارای حداکثر ۶۴ گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر ۱ ترابایت ۱ ترابایت حافظه داخلی SSD نسل ۴ است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا