اخبار تکنولوژی

پلی‌ استیشن به دنبال بازی های موبایل رایگان

پلی استیشن: بازی‌های موبایلی بازار بسیار پرسودی است که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار ارزش دارد. هر دو مایکروسافت و سونی، برندهای اصلی کنسول در جهان، از آن زمان به بازار بازی‌های موبایل علاقه نشان دادند. آگهی شغلی اخیر سونی اشاره‌ای به آنچه این شرکت انجام خواهد داد، ارائه کرده است. آگهی استخدام که توسط TweakTown مشاهده شد نشان می‌دهد که سونی به طور فعال یک مهندس نرم افزار را برای پلی‌ استیشن Studios Mobile برای طراحی یک پلتفرم جدید استخدام می‌کند. آگهی استخدام نشان می‌دهد که پلتفرم جدید برای توسعه، انتشار و اجرای بازی‌های رایگان موبایلی استفاده خواهد شد.

جیم رایان، مدیر عامل اسبق سرگرمی‌های تعاملی سونی، در سال ۲۰۲۲ تمایل خود را برای عرضه نیمی از بازی‌های پلی‌ استیشن بر روی رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه تا سال ۲۰۲۵ ابراز کرد. این اقدام نشان دهنده تعهد سونی به گسترش اکوسیستم بازی خود فراتر از کنسول‌های سنتی است.

معمار پلتفرم موبایل که توسط Sony Interactive Entertainment استخدام شده است، طراحی و توسعه پلتفرم بازی موبایل پلی‌ استیشن را رهبری خواهد کرد. آنها از نزدیک با تیم‌های داخلی همکاری خواهند کرد تا اطمینان حاصل کنند که این بازی‌های تلفن همراه به طور یکپارچه به خدمات پلی‌استیشن متصل می شوند و استانداردهای کیفیت بالای شرکت را برآورده می‌کنند.

این ادغام به کاربران PLAYSTATION اجازه می‌دهد تا از یک تجربه بازی ثابت در چندین پلتفرم، از جمله کنسول‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه لذت ببرند. بازار بازی‌های موبایلی به یک میدان جنگ مهم برای دو کمپ اصلی بازی تبدیل شده است: Sony PlayStation و Microsoft Xbox. سارا باند، رئیس مایکروسافت ایکس باکس اخیراً اعلام کرده است که فروشگاه برنامه بازی‌های موبایل ایکس باکس در ماه جولای سال جاری راه‌اندازی خواهد شد.

پلی‌ استیشن به سمت بازی های موبایل می رود

سونی پلی‌ استیشن را برای بازی های موبایل رایگان توسعه می دهد

این اعلامیه حاکی از آن است که مایکروسافت در حال برداشتن گام‌هایی در عرصه بازی‌های موبایلی است و رقابت بین این دو غول صنعت را تشدید می‌کند. توسعه یک پلتفرم مخصوص بازی موبایل PLAYSTATION می تواند چندین مزیت را برای کاربران پلی استیشن به همراه داشته باشد:

۱. دسترسی به IPهای پلی استیشن در حال حرکت: بازیکنان می‌توانند از فرنچایز مورد علاقه خود در دستگاه‌های تلفن همراه خود لذت ببرند. این انعطاف پذیری و راحتی بیشتری را برای گیمرها فراهم می‌کند.

۲. ادغام یکپارچه با خدمات: این پلتفرم به راحتی بازی‌های موبایل را به خدمات PLAYSTATION متصل می‌کند. این امر تجربه کاربری ثابتی را در بین دستگاه‌ها تضمین می‌کند.

۳. پتانسیل برای بازی بین پلتفرمی: در صورت اجرا، بازی کراس پلتفرم می‌تواند به گیمرها اجازه رقابت یا همکاری با دوستان در پلتفرم‌های مختلف را بدهد. این شامل کنسول‌ها و دستگاه‌های تلفن همراه می‌شود.

اقدام سونی برای توسعه یک پلتفرم رایگان بازی موبایل برای PlayStation Studios Mobile یک گام استراتژیک است. این شرکت امیدوار است که اکوسیستم بازی خود را گسترش دهد و مخاطبان بیشتری را جذب کند. هدف سونی با استفاده از IP‌های محبوب خود و اتصال بازی‌های موبایل به خدمات PLAYSTATION، ارائه تجربه بازی با کیفیت بالا برای بازیکنان در حال حرکت است.

با ادامه رشد بازار بازی‌های موبایل، رقابت بین سونی PLAYSTATION و مایکروسافت ایکس باکس احتمالا تشدید خواهد شد. بازیکنان می‌توانند منتظر تحولات هیجان انگیزتری در دنیای بازی‌های موبایلی در سال‌های آینده باشند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا