اخبار تکنولوژی

پیش‌سفارش‌ آیفون ۱۶ پلاس با افزایش ۴۸ درصدی رو به رو شد

به گفته یک تحلیلگر بازار، پیش‌سفارش‌های سری آیفون ۱۶ از ۱۳ سپتامبر آغاز شد، اما تقاضا برای اکثر مدل‌ها در سطح جهانی بالا بوده است. گفته می‌شود بهترین عملکرد اپل آیفون ۱۶ پلاس است که بیشترین رشد را در پیش سفارش نسبت به نسل قبلی داشته است. از سوی دیگر، مدل‌های آیفون ۱۶ پرو و ​​آیفون ۱۶ پرو مکس با وجود زمان تحویل کوتاه‌تر و تا ۱۰۰ درصد بیشتر واحدهای آماده ارسال، تقاضای کمتری دارند.

مینگ چی کو، تحلیلگر TF Securities در یک پست وبلاگی نشان داد که هر دو آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس در مقایسه با همتایان قبلی خود تقاضای سال به سال (سالانه) بیشتری داشته‌اند. گفته می‌شود مدل استاندارد ۱۰ درصد بیشتر پیش‌فروش آخر هفته دارد، در حالی که تقاضای نسخه پلاس با وجود میانگین زمان تحویل بالاتر در مقایسه با آیفون ۱۵ پلاس، ۴۸ درصد بیشتر است.

مجموع فروش پیش‌فروش آخر هفته اول سری آیفون ۱۶ تقریباً ۳۷ میلیون دستگاه تخمین زده می‌شود که در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۲.۷ درصد کاهش داشته است. گفته می‌شود یکی از عوامل موثر در کاهش تقاضا برای مدل‌های آیفون ۱۶ پرو است. حجم پیش خرید برای سری آیفون ۱۶ به معرفی لنز تتراپریسم جدید در آیفون ۱۶ پرو و ​​همچنین استراتژی قیمت‌گذاری ثابت مانند سال گذشته نسبت داده می‌شود.

آیفون ۱۶ پلاس و افزایش استقبال از آن

به گفته Kuo، فقدان ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل در زمان عرضه ممکن است یکی از دلایل پایین بودن تعداد پیش‌سفارش باشد. ویژگی‌هایی مانند ابزارهای نوشتن، سیری هوشمندتر، ابزار پاک‌سازی و Image Playground توسط غول فناوری کوپرتینویی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان (WWDC) 2024 در ماه ژوئن پیش‌نمایش شد. اگرچه تعداد انگشت شماری از آنها قرار است ماه آینده با آپدیت iOS 18.1 معرفی شوند، اما برخی از آنها تا سال آینده به تعویق افتاده‌اند.

با این حال، تحلیلگر در ادامه اظهار داشت که هنوز امیدی برای اپل برای افزایش فروش آیفون ۱۶ پس از انتشار اپل Intelligence و همچنین در طول فصل تعطیلات وجود دارد. این غول فناوری قرار است استراتژی‌های تهاجمی را برای احیای تقاضای بازار مدل‌های جدید آیفون خود اجرا کند.

در دیگر خبرها اپل یک نسخه بروز شده از نوع روکش تیتانیوم مشکی جدید را برای اپل واچ اولترا ۲ خود معرفی کرده که به گزینه تیتانیوم طبیعی موجود اضافه شده و به مصرف کنندگان امکان انتخاب بیشتری می‌دهد. روکش تیتانیوم مشکی با استفاده از یک فرآیند انفجار ویژه و به دنبال آن یک پوشش کربنی ایجاد می‌شود که آن را در برابر خراش بسیار مقاوم و برای فعالیت‌های خارج از منزل بادوام می‌کند. عقب ساعت با زیرکونیای تیره ساخته شده تا با رنگ جدید مطابقت داشته باشد. اپل همچنین Trail Loop، Alpine Loop و Ocean Band خود را با سخت افزار مشکی به‌روز کرده است تا قاب تیتانیومی مشکی را تکمیل کند.

علاوه بر این، بند جدید Titanium Milanese Loop ظاهری ظریف‌تر را ارائه می‌دهد که از بندهای مش استفاده شده توسط غواصان الهام گرفته شده است و هم سبک وزن بوده و هم در برابر خوردگی مقاوم است. اپل واچ اولترا ۲ نسخه هرمس اکنون در رنگ مشکی تیتانیوم نیز موجود است. این نسخه ویژه دوام Watch Ultra 2 را با بند هرمس با مضمون دریایی و واچ فیس منحصر به فرد هرمس برای کسانی که هم سبک و هم کارایی می‌خواهند ترکیب می‌کند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا