آموزش و ترفند

چگونه فایل‌های حذف شده در ویندوز ۱۱ را برگردانیم؟

تاکنون پیش آمده که به دنبال یک عکس، فیلم یا مدارکی باشید که به طور اتفاقی غیب شده‌اند و در دسترس نیستند؟ فکر می‌کنم که این تجربه‌ای است که تقریبا همه‌ی ما کاربران ویندوز آن را تجربه کرده‌ایم و تاکنون حداقل یکبار شده که به صورت اتفاقی، فایل‌های مهمی را از روی رایانه‌ی شخصی خود حذف کنیم. ما اینجا هستیم تا به شما آموزش برگرداندن فایل‌های حذف شده در ویندوز ۱۱ را شرح دهیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نکته‌ی بسیار مهم: پیشنیاز این آموزش یک فایل بک آپ یا پشتیبان است که باید  از قبل تهیه کرده باشید و یا نرم افزار مربوط به ریکاوری را از قبل نصب داشته باشید

قدم به قدم به شما آموزش خواهیم داد که بتوانید فایل‌های حذف شده در ویندوز ۱۱ را برگردانید:

  1. فایل سطل آشغال (Recycle Bin) را با دوبار کلیک کردن روی آیکون آن از روی صفحه اصلی دسکتاپ باز کنید. اگر فایل‌های حذف شده در سطل آشغال نبودند،‌ پیشنهاد می‌کنیم که از نرم افزار‌هایی مانند Recuva, EaseUS Data Recovery Wizard, و Disk Drill برای ریکاوری فایل‌های حذف شده استفاده کنید
  2. در ابتدا باید نرم افزار مورد نظر را پس از انجام تحقیقات لازم،‌ دانلود و نصب کنید. سپس بعد از باز کردن آن، درایو یا پارتیشن مورد نظر را به نرم افزار معرفی کنید تا فایل‌های حذف شده را ریکاوری کند. عمل ریکاوری امکان دارد نسبت به بزرگ بودن درایو یا زیاد بودن تعداد فایل‌های حذف شده، مقداری طول بکشد.
  3. سپس زمانی که نرم افزار کار اسکن (Scan) را انجام داد، روی گزینه‌ی Recovery کلیک کنید و اجازه دهید تا فایل‌های مدنظر را برای شما بازگرداند.

نتیجه‌گیری

ریکاوری کردن فایل‌های حذف شده تنها در صورتی ممکن است که فایل‌های حذف شده، جای خود را به فایل‌های جدید نداده باشند و به اصطلاح Rewritten یا بازنویسی نشده باشند. همانطور که گفتیم، Recycle Bin اولین جایی است که باید به دنبال فایل‌های حذف شده‌ی خود بگردید و سپس زمانی که فایل‌های خود را پیدا نکردید، به سراغ استفاده از نرم افزار‌های ریکاوری بروید.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا