آموزش و ترفنداخبارلوازم خانگی

چگونه لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کنیم؟

شاید شما هم گاهی اوقات بخواهید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را به تلویزیون متصل کنید و از آن به عنوان صفحه نمایش لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید، اما با روش‌های انجام این کار آشنایی کاملی نداشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.
به راحتی می‌توانید لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود را به تلویزیون متصل کنید و از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش آن‌ها استفاده کنید. چندین راه برای انجام این کار وجود دارد. این کار را می‌توانید هم با اتصال کابل و هم به صورت بی‌سیم انجام دهید. ممکن است هنگام استفاده از کابل‌های مختلف به مبدل نیز نیاز داشته باشید. استفاده از روش‌های بی‌سیم در برخی از مواقع مناسب است؛ اما در مواردی دیگر مانند تماشای فیلم‌های با کیفیت و بازی عملکرد چندان خوبی ندارند.
 
استفاده از کابل HDMI (گاهی اوقات استفاده از مبدل لازم است)
استفاده از کابل HDMI هنوز هم بهترین راه برای اتصال لپ تاپ به تلویزیون است و برای زمانی مناسب است که کامپیوتر رومیزی شما درست در زیر تلویزیون قرار گرفته باشد و بخواهید از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش آن استفاده کنید و یا در حال استفاده از لپ تاپ یا کامپیوتری با صفحه نمایشی مجزا باشید و بخواهید از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کنید.
اتصال کامپیوتر یا لپ تاپ از این طریق به صفحه نمایش واقعاً ساده است. استفاده از یک کابل HDMI ارزان‌قیمت نیز برای این کار کافی است و استفاده از یک کابل گران‌قیمت لازم نیست. ابتدا تلویزیون و لپ تاپ را با استفاده از این کابل به یکدیگر متصل کنید، سپس از میان ورودی‌های مختلف، ورودی مورد نظر را انتخاب کنید؛ کار تمام است! شما چه از تلویزیون به عنوان صفحه نمایش اصلی استفاده می‌کنید و چه از آن به عنوان صفحه نمایش دوم لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید، می‌توانید از طریق تنظیمات صفحه نمایش لپ تاپ یا کامپیوتر رومیزی خود، تغییراتی را انجام دهید.

 

ximg_54b96dcfb7b3f-jpg-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic_-x7vhl-h1ck

 

همانطور که می‌دانید در بسیاری از لپ تاپ‌های باریک امروزی از پورت‌های بزرگ HDMI استفاده نمی‌شود و در صورتی که بخواهید این لپ تاپ‌ها را از طریق کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید، نیازمند استفاده از یک مبدل هستید که پورت HDMI را به پورتی تبدیل کند که در لپ تاپ شما تعبیه شده باشد؛ اما قبل از خرید مطمئن باشید که از چه نوع مبدلی باید استفاده کنید.
ممکن است تلویزیون‌های قدیمی و یا کامپیوترهای قدیمی مجهز به پورت HDMI نباشند و برای اتصال آن‌ها نیازمند استفاده از کابل DVI یا VGA باشید.

 

ximg_54b96de71c442-jpg-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic_-p6xigueij2

 
 

استفاده از گجتی به نام Chromecast Screen Casting
این وسیله ارزان‌قیمت که محصول گوگل است، برای اتصال لپ تاپ یا کامپیوتر به صورت بی‌سیم به کار می‌رود. با وجود اینکه Chromecast معمولا برای نمایش محتوای یک اپلیکیشن یا یک صفحه وب و همچنین سربرگ خاصی از یک مرورگر به کار می‌رود، اما این موارد تنها کاربرد این اپلیکیشن نیستند. یکی از قابلیت‌های این وسیله، انتقال کل صفحه دسکتاپ به صفحه تلویزیون و نمایش آن است.

 
 

chromecast-1401264103-0

 

عملکرد این وسیله به قدرت کامپیوتر شما، قدرت امواج وای فای و عوامل دیگر بستگی دارد. استفاده از این روش به خوبی کابل HDMI نیست، زیرا ارتباط بی‌سیم مشکلات خاص خود را دارد؛ اما برای ایجاد ارتباط بی سیم بین تلویزیون و کامپیوتر یا لپ تاپی که در نزدیکی آن قرار دارد و نمایش محتوا بر روی تلویزیون، آسان‌ترین روش است.

 
ximg_54b97033215f8-png-pagespeed-gpjpjwpjjsrjrprwricpmd-ic_
 
 

استفاده از روش AirPlay Mirroring
استفاده از این روش نیازمند اتصال دستگاه Apple TV به تلویزیون شما است. پس از آنکه دستگاه Apple TV خود را به تلویزیون متصل کردید، می‌توانید محتوای صفحه نمایش مک بوک، آیفون و آیپد خود را روی صفحه تلویزیون نمایش دهید.
 
یکی از معایب این روش این است که بر خلاف روش‌های بی‌سیم دیگر برای نمایش تصاویر، تنها برای انتقال تصاویر صفحه نمایش دستگاه‌های تولید شده توسط اپل، می‌توانید از این روش استفاده کنید و اگر صاحب دستگاه‌های اپل هستید، این روش برای مشاهده محتوای صفحه نمایش آن‌ها کاملا مناسب است. Miracast نیز یکی دیگر از روش‌های بی‌سیم انتقال محتوای صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف به تلویزیون است که رقیب AirPlay اپل محسوب می‌شود؛ اما عملکرد آن همانند AirPlay نیست و از عملکرد چندان خوبی نیز برخوردار نیست.
 
استفاده از روش Miracast Wireless Display
این روش یکی از روش‌های جایگزین AirPlay اپل محسوب می‌شود. Miracast Wireless Display این امکان را برای کاربران اندروید و ویندوز فراهم می‌کند تا محتوای صفحه نمایش دستگاه‌های خود را به صورت بی‌سیم به تلویزیون و یا گیرنده دیجیتالی خود انتقال دهند و آن را مشاهده کنند. نسخه‌های جدید اندروید، ویندوز ۸ و ویندوز فون ۸ از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند. ممکن است تلویزیون شما از این قابلیت پشتیبانی نکند. این روش بر روی بیشتر دستگاه‌های پخش فایل‌های چند رسانه‌ای از جمله Roko قابل اجرا است؛ اما در مورد دستگاه Roku3 این چنین نیست. اگر دستگاه‌های شما دارای سیستم عامل‌های مذکور است، امتحان آن ضرری ندارد؛ اما اگر دستگاه شما از این قابلیت برخوردار نیست، به دنبال خرید دستگاهی با پشتیبانی از این قابلیت نباشید؛ زیرا گاهی اوقات ممکن است عملکرد این روش بی‌سیم شما را دلسرد کند. این روش هنوز به پیشرفت و تکامل نیاز دارد و ممکن است در آینده استفاده از آن آسان‌تر شود و بر روی دستگاه‌های بیشتری قابل اجرا باشد.
 
راه‌های دیگری نیز برای انتقال محتوای صفحه نمایش دستگاه‌های مختلف به تلویزیون و مشاهده آن‌ها وجود دارد. اگر یک گیمر حرفه‌ای هستید، می‌توانید از دستگاهی استفاده کنید که از قابلیت برقراری ارتباط بین تلویزیون و کامپیوتر و نمایش بازی بر روی تلویزیون برخوردار باشد؛ اما استفاده از کابل HDMI در مورد بازی هم نتیجه بهتری دارد. پس در آخر می‌توان گفت کابل HDMI بهترین وسیله برای انتقال محتوی صفحه نمایش کامپیوتر و لپ تاپ بر روی تلویزیون و مشاهده آن‌ها است.
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا