اخبار تکنولوژی

چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۵ توسط سامسونگ و TSMC تولید می شود

ممکن است کوالکام با نسل بعدی چیپ اسنپدراگون ۸ نسل ۵ خود همه چیز را تغییر دهد و برای تولید آن با سامسونگ و TSMC همکاری کند. طبق گزارش Business Korea، این نکته از سوی کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام، طی یک جلسه توجیهی رسانه‌ای تایوان در ۴ ژوئن بیان شد.

در طول جلسه توجیهی، آمون با پیشنهاد همکاری با سامسونگ و TSMC برای ساخت تراشه در آینده، به سؤالی در مورد خطرات تکیه بر یک سازنده واحد پاسخ داد. او درباره دلایل خاص این تغییر توضیحی نداد، اما احتمالاً با ترکیبی از عوامل، از جمله ملاحظات هزینه، تمایل به تنوع بخشیدن به شرکای تولیدی، و اعتماد به پیشرفت‌های اخیر سامسونگ در تولید تراشه، هدایت می‌شود.

کوالکام قبلاً با سامسونگ بر روی تراشه‌های اسنپدراگون ۸۸۸ و اسنپدراگون ۸ نسل ۱ همکاری کرده بود، اما این همکاری‌ها منجر به برخی از ناکارآمدترین پرچم‌داران اندرویدی در حافظه اخیر شد. کوالکام برای Snapdragon 8+ Gen 1 و نسل‌های بعدی به TSMC بازگشت که منجر به بهبود بسیار مورد نیاز در عمر باتری و عملکرد حرارتی پرچمداران اندروید شد.

همانطور که گفته شد، سامسونگ گام‌های قابل توجهی در بهبود بهره‌وری انرژی تراشه‌های اگزینوس اخیر خود که این شرکت در داخل تولید می‌کند، برداشته است. شکاف عملکردی بین اگزینوس و دستگاه‌های گلکسی اس ۲۴ مجهز به اسنپدراگون بسیار کمتر از سال‌های گذشته است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۵ بهتر از همیشه

با این حال، داستان به همین جا ختم نمی‌شود. چیپ‌ست‌های Tensor گوگل، که توسط Samsung Foundry نیز تولید می‌شوند، با مشکلات حرارتی و عمر باتری مشابه چیپ‌های Snapdragon قبلی مواجه شده‌اند. در پاسخ، گویا گوگل در حال تغییر به سمت TSMC برای نسل بعدی تراشه Tensor G5 خود است.

بدون شک خطرات و مزایای این استراتژی منبع یابی دوگانه وجود دارد و بسیاری از آن به اجرا ختم می‌شود. آیا کوالکام از مدل سامسونگ برای ارائه چیپست‌های مختلف بر اساس مناطق یا بیشتر رویکردی شبیه به اینتل پیروی می‌کند و سطوح مختلف چیپست پرچمدار خود را به فروش می‌رساند؟

در دیگر خبرها کوالکام پیشتر از معرفی پردازنده Snapdragon 4 Gen 2 یا همان (SM4450) خبر داد. با ویژگی‌های پیشرفته و عملکرد بهبودیافته، این جدیدترین محصول کوالکام قرار است بخش گوشی‌های هوشمند میان‌رده را قدرت بخشد.

اسنپدراگون ۴ نسل ۲ (SM4450) بر اساس فرآیند پیشرفته ۴ نانومتری سامسونگ تولید می‌شود که مصرف انرژی کارآمد و عملکرد چشمگیر را تضمین می‌کند. این فرآیند ساخت پیشرفته امکان افزایش تراکم ترانزیستور را فراهم کرده و در نتیجه بازده انرژی را بهبود می‌بخشد و قابلیت‌های کلی سیستم را افزایش می‌دهد.

یکی از ویژگی‌های برجسته اسنپدراگون ۴ نسل ۲، پیکربندی قدرتمند CPU آن است. این چیپست ترکیبی از ۲ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتز و ۶ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱.۹۵ گیگاهرتز دارد. این CPU ارتقا یافته، تقویت قابل‌توجهی در قدرت پردازش ایجاد می‌کند، امکان چندوظیفگی یکپارچه، راه‌اندازی سریع‌تر برنامه‌ها و عملکرد کلی روان را رقم خواهد زد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا