اخبار تکنولوژی

کنسول بعدی مایکروسافت سال ۲۰۲۸ از راه می رسد

طبق اسناد دادگاهی که در نبرد حقوقی در حال انجام بین مایکروسافت و کمیسیون تجارت فدرال (FTC) ثبت شده، طبق گزارشات دادگاه، مایکروسافت در حال برنامه‌ریزی برای عرضه جانشین ایکس باکس سری X|S برای سال ۲۰۲۸ است. این یعنی کنسول بعدی مایکروسافت سال‌ها بعد از راه خواهد رسید.

این اسناد شامل یک گزارش چت از می ۲۰۲۲ است که در آن مدیران مایکروسافت در مورد برنامه‌های خود برای کنسول‌های آینده صحبت می‌کنند. یکی از مدیران هنگام پرسیدن اینکه آیا کسب و کار ایکس باکس مدل کنسول موجود خود را حفظ می‌کند یا «مدلی شبیه به قابلیت‌های انعطاف پذیر/مانند ویندوز را اجباری می‌کند» به «برنامه سال ۲۰۲۸» اشاره کرد.

کنسول بعدی مایکروسافت در فاصله دور

نایب رئیس اکوسیستم‌های بازی، کوین گامیل در پاسخ گفت:

مایکروسافت از قبل این سفر را آغاز کرده است و به سمت انعطاف‌پذیری بیشتر با Xbox One و Xbox One X و اخیراً با نسل فعلی Xbox Series X|S. او اضافه کرد که این طرح آن است که با “ژن ۱۰” منعطف‌تر باشد و در عین حال هدف روشنی برای توسعه دهندگان ارائه دهد تا “از قابلیت‌های سخت افزاری منحصر به فرد استفاده کنند.

اگر جانشین Xbox Series X|S در سال ۲۰۲۸ عرضه شود، این نسل را در حدود هشت سال قرار می‌دهد و آن را با ایکس باکس ۳۶۰ برای طولانی‌ترین طول عمر یک سیستم ایکس باکس مرتبط می‌کند.

با این حال، فعلاً باید همه اینها را شایعه دانست، زیرا این چت‌های داخلی هرگز قرار نبوده منتشر شوند. با این حال، هدف عرضه سال ۲۰۲۸ با اظهارات وکلای مایکروسافت در ماه ژوئن مطابقت دارد و نشان می‌دهد که این شرکت واقعاً شروع سال ۲۰۲۸ را برای نسل بعدی کنسول‌های ایکس باکس هدف قرار داده است. آخرین اسناد دادگاه همچنین نشان داده که مایکروسافت در نظر دارد نسخه‌های مختلف کنسول بعدی ایکس باکس را منتشر کند یا آن را شبیه به رایانه شخصی ماژولارتر کند.

جزئیات بیشتری در دست نیست و باید تا آن زمان منتظر ماند. قطعا فاصله بسیار زیادی تا سال ۲۰۲۸ باقی مانده و مایکروسافت در تلاش بوده نسل بعدی کنسول بازی خود را با سخت افزار بهتر و طراحی کارآمدتر همراه سازد. هرچند نسل فعلی سال ۲۰۲۰ عرضه شد و چند سال از آن زمان می‌گذرد، تا سال ۲۰۲۸ فاصله طولانی باقی مانده است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا