اخبار تکنولوژی

کنسول دستی ایسوس ROG Ally X از راه رسید

ایسوس کنسول بازی دستی ایسوس ROG Ally X را در Computex 2024 رونمایی کرده است که دارای چندین ارتقاء نسبت به ROG Ally اصلی است. ROG Ally X دارای APU Ryzen Z1 با ۸ هسته Zen 4 و ۱۶ رشته، ۲۴ مگابایت حافظه نهان L3 و سرعت فرکانس تا ۵.۱ گیگاهرتز حفظ می‌کند.

همچنین دارای یک iGPU RDNA 3 با ۱۲ واحد محاسباتی است که با فرکانس ۲۸۰۰ مگاهرتز کار می‌کنند. این کنسول دارای صفحه نمایش ۷ اینچی FHD 120 هرتزی با روشنایی ۵۰۰ نیت و Dolby Vision است. بروزرسانی طراحی شامل یک باتری بزرگ‌تر ۸۰ وات ساعتی است که ظرفیت آن دو برابر ظرفیت ۴۰ وات ساعت اصلی است. این دستگاه از شارژ ۱۰۰ واتی پشتیبانی می‌کند اما با همان آداپتور ۶۵ واتی عرضه می‌شود.

محلول حرارتی با جاذبه صفر داخلی اکنون دارای فن‌های جدید و کوچک‌تر با ۵۰ درصد پره‌های بیشتر است که جریان هوا را تا ۱۰ درصد افزایش می‌دهد. طراحی جدید تونل و دریچه سوم اضافی باعث بهبود اتلاف گرما شده و دمای پنل را تا ۶ درجه سانتی گراد کاهش می‌دهد. شاسی در رنگ مشکی جدید با دسته‌های عمیق‌تر و شکل گردتر برای راحتی بهتر طراحی شده است. چیدمان دکمه‌ها اکنون ارگونومیک‌تر هستند و دارای ماشه‌های اریب برای فشار دادن آسان هستند.

دکمه‌های کوچک‌تر ماکرو در عقب، فشارهای تصادفی را کاهش می‌دهند و در عین حال در دسترس باقی می‌مانند. جوی استیک‌ها به یک ماژول بادوام‌تر با طول عمر ۵ میلیون چرخه، با فنرهای سفت‌تر برای منحنی پاسخ آشنا ارتقا یافته‌اند. D-Pad برای ورودی دقیق هشت جهت بهبود یافته است، مناسب برای بازی‌های مبارزه‌ای و یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل. پورت XG Mobile با دو درگاه USB-C جایگزین شده که یکی از آنها سازگار با Thunderbolt است که به داک‌های شخص ثالث و کارت گرافیکی خارجی اجازه می‌دهد.

ایسوس ROG Ally X با سخت افزار بهتر

ROG Ally X حداکثر ۲۴ گیگابایت حافظه رم LPDDR5X با سرعت ۷۵۰۰ MT/s در حالت دو کاناله ارائه می‌دهد. این شامل یک اسلات کامل M.2 (2280 فرم فاکتور) می‌شود که تا ۱ ترابایت حافظه را پشتیبانی کرده و ظرفیت نوع اصلی را دو برابر می‌کند. در بخش I/O دارای دو درگاه Type-C، از جمله یک USB4 (Thunderbolt 4) است که امکان استفاده از eGPU یا ارائه یک پورت USB اضافی را فراهم می‌کند.

وزن این دستگاه ۶۷۸ گرم است که تنها ۷۰ گرم بیشتر از نمونه اصلی بوده و توزیع وزن متعادلی برای راحتی دارد. ابعاد آن ۲۸۰.۲ در ۱۱۴ در ۳۶.۹ میلی متر است. سایر ویژگی‌ها عبارتند از همگام‌سازی بدون نقص، بلندگوهای دوگانه جلو با پشتیبانی از Dolby Atmos، گزینه‌های اتصال از جمله WIFI 6E و BT 5.2.

ایسوس ROG Ally X برای پیش‌سفارش از ۷۹۹ دلار در دسترس است و در جولای ۲۰۲۴ به فروش می‌رسد. علاوه بر این، دارای مجوز بازی سه ماهه است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا