اخبار

گزارش مالی IBM در سه ماهه سوم ۲۰۱۶: کمترین ضرر مالی در ۴ سال اخیر با کسب درآمد ۱۹.۲۳ میلیارد دلاری

کمپانی IBM گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده که حاکی از پشت سر گذاشتن پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر درآمد کسب شده توسط این کمپانی است. وضعیت خوب IBM برگرفته از رشد سرویس تحلیلی و ابری این کمپانی است.
IBM تحت مدیریت جینی رومتی، فعالیت خود در حوزه‌های سودآور نظیر سرویس‌های ابری، سرویس‌های تحلیلی و امنیت را بیش از پیش افزایش داده است. درآمد کسب شده توسط IBM در این حوزه‌ها که خود کمپانی الزامات استراتژیک نامیده، با افزایش ۱۶ درصدی به بیش از ۸ میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است.
درآمد کسب شده از سرویس‌های ابری کمپانی با افزایش ۴۴ درصدی همراه شده که بیش از افزایش ۳۰ درصد درآمد این حوزه در مقایسه با سه ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی است. ارزش هر سهم IBM در ساعات پس از انتشار گزارش مالی این کمپانی با کاهش روبرو شده و به ۱۵۳.۵۰ دلار رسید. IBM در طول چهار سال اخیر کمترین ضرر مالی خود طی یک دوره‌ی سه ماهه را گزارش داده است.
درآمد IBM در سه ماهه‌ی سوم ۲۰۱۶ با کاهش در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به ۱۹.۲۳ میلیارد دلار رسیده است، حال آنکه این کمپانی موفق شده تا پیش‌بینی‌های کارشناسان وال استریت مبنی بر کسب درآمد ۱۹ میلیارد دلاری را پشت سر بگذارد.
سود خالص کمپانی به ۲.۸۵ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با ۲.۹۵ میلیارد دلاری تابستان ۲۰۱۵ نشان از کاهش دارد.

منبع venturebeat
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا