اخبار تکنولوژی

گلکسی اس ۲۵ اولترا احتمالا قوی تر از آیفون ۱۶ پرو است

انتظار می‌رود سری گلکسی اس ۲۵ دارای تراشه‌های ۳ نانومتری باشد. بسته به کشور، برخی از مدل‌ها می توانند از Exynos 2500 استفاده کنند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ بهره گیرند. اسنپدراگون ۸ نسل ۴، که در اکتبر ۲۰۲۴ معرفی خواهد شد، می‌تواند به گلکسی اس ۲۵ اولترا کمک کند تا آیفون ۱۶ پرو مکس را شکست دهد.

انتظار داریم اس ۲۵ اولترا از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در سراسر جهان استفاده کند، در حالی که گلکسی اس ۲۵ و گلکسی اس ۲۵ پلاس بسته به کشور، می‌توانند از اگزینوس ۲۵۰۰ یا اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده کنند. اسنپدراگون ۸ نسل ۴ برای اولین بار در پایگاه داده Geekbench مشاهده شد و به نظر می‌رسد که می‌تواند به اس ۲۵ اولترا در شکست دادن آیفون ۱۶ پرو مکس از نظر عملکرد کمک کند.

همانطور که در تصویر مشاهده می‌کنید، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ (مورد استفاده در طراحی مرجع Qualcomm) در تست تک هسته‌ای ۲۸۸۴ امتیاز و در تست چند هسته‌ای در بنچمارک Geekbench 6 زمانی که با رم ۱۲ گیگابایتی همراه شد امتیاز ۸۸۴۰ را کسب کرد. این تقریباً همان سطح عملکرد آیفون ۱۵ پرو مکس است که در تست تک هسته‌ای حدود ۲۹۰۰ امتیاز و در تست چند هسته‌ای ۷۲۳۷ امتیاز کسب می‌کند. این نمرات در تست تک هسته‌ای ۳۵ درصد و در تست چند هسته‌ای ۳۰ درصد بهتر از اسنپدراگون ۸ نسل ۳ است.

معمولاً وقتی چیپ‌ست‌های جدید قبل از معرفی آزمایش می‌شوند، دستگاه‌های مرجع نرم‌افزار غیر نهایی را اجرا می‌کنند که منجر به عملکرد پایین‌تر می‌شود. بنابراین، تا زمانی که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در دستگاهی واقعی که برای مصرف کنندگان عرضه شده و دارای بیش از ۱۲ گیگابایت رم است، فرود آید، عملکرد CPU آن می‌تواند با حاشیه مناسبی افزایش یابد.

گلکسی اس ۲۵ اولترا قوی تر از رقبا

گلکسی اس 25 اولترا احتمالا قوی تر از آیفون 16 پرو است

شایعه شده که سری آیفون ۱۶ پرو دارای تراشه‌ای است که از نظر عملکرد CPU نسبت به نسل قبلی خود پیشرفت چندانی نکرده است. بنابراین، گلکسی اس ۲۵ اولترا مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۴ شانس خوبی برای مطابقت یا حتی شکست دادن آیفون ۱۶ پرو مکس در عملکرد پردازنده دارد.

وقتی صحبت از پردازنده گرافیکی به میان می‌آید، اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در عملکرد پردازش گرافیکی از پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای آیفون ۱۵ پرو مکس پیشی گرفته است. بنابراین، پردازنده گرافیکی Adreno 830 در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به احتمال زیاد به روند پیروزی خود ادامه خواهد داد و می‌تواند تراشه آینده اپل را در عملکرد گرافیکی شکست دهد.

در دیگر خبرها در چند سال گذشته، سامسونگ ویژگی‌های امنیتی مانند Knox و Secure Folder را به دستگاه‌های گلکسی معرفی کرده است. اکنون این شرکت دو ویژگی امنیتی جدید را در لیست معرفی کرده است: اشتراک‌گذاری خصوصی سریع و حفاظت از داده‌های پیشرفته ابری سامسونگ.

این یک “عملکرد اشتراک گذاری فایل با حفظ حریم خصوصی” داخلی است که به شما امکان می‌دهد داده‌های خود را با خیال راحت به اشتراک بگذارید. لازم نیست نگران این باشید که فایل‌هایتان به نحوی آنلاین یا برای کسی غیر از آنهایی که مدنظرتان است قابل مشاهده باشند.

 برای کسب جزئیات بیشتر پیرامون گلکسی اس ۲۵ اولترا باید منتظر ماند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

‫۲ دیدگاه ها

  1. 🔻درس امروز برای بچه های موبایلستان

    در بنجمارک اولیه اسنپدراگون نسل ۴ آمده که در تک هسته‌ای به تراشه سال قبل اپل باخته که طبیعی بود در cpu دوسال عقب تر از اپل باشه
    در مصرف انرژی تراشه همه می دانیم اپل ۱۰ سال جلوتر است و نیازی به باتری ۵۵۰۰ و ۶۰۰۰ میلی آمپری که در پرچم دارای جدید اندرویدی است ندارد چون تراشه هایی می‌سازه قطره ای

    🔻تراشه های اپل همه میدانیم طبق داده های موجود ۱۵ سال پیاپی قدرت اول بود
    اما سال قبل بعد رتبه اول تراشه ۳ نانومتری اپل در cpu و مصرف انرژی برای اولین بار در تاریخ در GPU یعنی گرافیک به دلیل مشکل دما شکست خورد و دوم شد که ضعف در کنترل دما بود نه قدرت تراشه ، اپل باید میدونست ۳ نانومتری شدن تراشه یعنی قدرت بیشتر مساوی دمای بیشتر

    🔻اما قرار نیست همون اشتباه را امسالم با آیفون ۱۶ پرو تکرار کند و در کنترل دما از گرافون برای دفع دما تا سیستم خنک کننده اختصاصی استفاده می‌کنه تا دوباره برگردیم به تنظیمات کارخانه

    آخرین باری که سامسونگ اپل را در سخت افزار شکست داد ؟! یا بهتره بگم کوالکام گزینه هیچکدام است اما اسنپدراگون در گرافیک واقعا عالیه

    یاد گرفتی یا بازم‌ بگم ؟! میخایید بهتون در سایت کمک کنم

    1. دوست عزیز این خبر ترجمه ای از یک سایت خارجی بود، بنابراین نوشته حاصل آزمایش تیم موبایلستان نیست. با تشکر از نظرتان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا