اخبار تکنولوژی

گلکسی زد فولد ۶ گوشی باریک تری است

سامسونگ اولین برند بزرگ گوشی‌های هوشمند بود که گوشی‌های تاشو را در سطح جهانی عرضه کرد. گلکسی فولد اصلی را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرد و هر سال پیشرفت‌های مداومی را انجام داد. اکنون که زمان معرفی گلکسی زد فولد ۶ فرا رسیده، این شرکت پیشرفتهایی را که در سری گلکسی زد فولد به ارمغان آورده، بازگو کرده است.

سامسونگ در یک پست وبلاگ جدید، تمام پیشرفت‌هایی را که با هر نسخه جدید گلکسی زد فولد به ارمغان می‌آورد به نمایش گذاشت و گفت که به بهبودهای مشابه ادامه خواهد داد. این شرکت اشاره می‌کند که Galaxy Z Fold 6 باریک‌تر و سبک‌تر از Galaxy Z Fold 5 خواهد بود. گفته می‌شود که Galaxy Z Fold بیش از ۶ ۶.۱ میلیمتر ضخامت و ۲۳۹ گرم وزن دارد.

گلکسی فولد اصلی در سال ۲۰۱۹ عرضه شد و وزن آن ۲۷۶ گرم و ضخامت آن ۱۷.۱ میلی متر بود. سال بعد، گلکسی زد فولد ۲ عرضه شد. سنگین‌تر از گلکسی فولد اصلی بود، اما لولا و طراحی کلی را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید. ضخامت آن ۱۶.۸ میلیمتر بود و دارای لولای باریک‌تر و کمتر قابل مشاهده بود. لولا همچنین به گوشی اجازه می‌دهد تا در زوایای مختلف باز بماند و کاربرد تلفن را بهبود بخشد، به خصوص هنگام ثبت تصاویر و ویدیوها. همچنین دارای مکانیزم برس برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به لولا است.

گلکسی زد فولد ۳ در سال ۲۰۲۱ با بدنه باریک‌تر و سبک‌تر عرضه شد. ضخامت آن در حالت بسته ۱۶ میلیمتر و در حالت باز ۶.۴ میلیمتر نازک بود. وزن آن ۲۷۱ گرم بود که نسبت به گلکسی فولد و گلکسی زد فولد ۲ بهبود یافته محسوب می‌شد. همچنین اولین گوشی هوشمند تاشو در جهان با استاندارد IPX8 برای مقاومت در برابر آب بود.

گلکسی زد فولد ۶ یک گوشی باریک تر

در سال ۲۰۲۲، سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ را با بدنه‌ای حتی سبک تر با وزن ۲۶۳ گرم عرضه کرد. ضخامت آن در حالت باز ۶.۳ میلیمتر و در حالت بسته ۱۵.۸ میلیمتر باریک بود. لولای آن ۲۱ درصد سبک‌تر از گلکسی زد فولد ۳ بود. لولای آن به جای چرخان از مکانیزم خطی استفاده می‌کرد که مکانیسم لولا را ساده‌تر می‌کرد.

گلکسی زد فولد ۵ که در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، حتی سبک‌تر بود. ضخامت آن ۱۳.۴ میلیمتر (در حالت بسته) و وزن آن ۲۵۳ گرم بود. این لولا از طراحی جدیدی به نام فلکس لولا استفاده می‌کرد که با استفاده از چهار محور محرک صفحه را مانند یک ناچ خم می‌کرد. این امر دوام صفحه نمایش را بهبود بخشید، چین و چروک صفحه نمایش را کمتر نمایان کرد و فاصله بین دو نیمه گوشی را از بین برد.

 بنابراین انتظار داریم گلکسی زد فولد ۶ یک گوشی با ضخامت کمتر و طراحی بهبودیافته باشد. برای کسب جزئیات بیشتر درباره نسل بعدی گوشی تاشو این برند باید تا ۱۰ جولای امسال منتظر ماند. زیرا سری گلکسی زد ۶ در این تاریخ رونمایی خواهند شد. برند کره‌ای محصولات دیگری هم معرفی خواهد کرد و به شایعات پایان می‌دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا