اخبار تکنولوژی

گلکسی AI سامسونگ بیش از ۱۶ زبان را پشتیبانی می کند

گلکسی AI سامسونگ اخیراً قابلیت‌های زبان خود را به ۱۶ زبان افزایش داده است. همکاری و مشارکت جهانی با مؤسسات دانشگاهی این دستاورد مهم را ممکن ساخته است. یک بازیگر کلیدی در این توسعه، موسسه تحقیق و توسعه سامسونگ هند-بنگالور (SRI-B)، بزرگ‌ترین مرکز تحقیقاتی این شرکت در خارج از کره بود.

به گفته سامسونگ، SRI-B توسعه مدل هوش مصنوعی هندی را رهبری کرد، کاری پیچیده به دلیل لهجه‌های متعدد زبان، تنوع آهنگ‌ها و اختلاط مکرر با کلمات انگلیسی. این تیم با استفاده از ترکیبی از داده‌های ترجمه شده، همراه با تخصص زبان شناسان بومی، با این چالش مقابله کرد تا اطمینان حاصل شود که هوش مصنوعی ساختار آوایی منحصر به فرد هندی را به درستی ثبت کرده است.

مؤسسه فناوری Vellore نقش مهمی در ارائه حجم وسیعی از داده‌های صوتی تنظیم‌شده، از جمله گفتار مکالمه، کلمات و دستورات ایفا کرد که برای ترکیب هندی، چهارمین زبان پرگفتار در سراسر جهان، در گلکسی AI ضروری بود.

تلاش‌های مشترک فراتر از هند گسترش یافت و SRI-B با سایر مراکز تحقیقاتی سامسونگ در سراسر جهان همکاری نزدیک داشت تا ویتنامی‌ها، تایلندی‌ها و اندونزیایی‌ها را به پلتفرم Galaxy AI بیاورند. پشتیبانی از زبان پیشرفته در Galaxy AI که از طریق ویژگی‌هایی مانند Live Translate، Interpreter، Note Assist و Browsing Assist قابل دسترسی است، به کاربران این امکان را می‌دهد تا مهارت‌های زبانی خود را حتی در حالت آفلاین افزایش دهند.

گلکسی AI سامسونگ با زبان های بیشتر

در اخبار مرتبط، سامسونگ رویداد Unpacked بعدی خود را در ۱۰ جولای برای چندین بازار برگزار خواهد کرد. انتظار می‌رود این رویداد شاهد ورود چندین دستگاه جدید مانند Galaxy Z Fold 6، Z Flip 6، Galaxy Watch 7، Galaxy Watch Ultra، سری Galaxy Buds 3 و Galaxy Ring باشد. یکی از مهم‌ترین نکات این رویداد چنین بوده که انتظار می‌رود این دستگاه‌ها تجربه پیشرفته‌تری از هوش مصنوعی گلکسی را ارائه دهند که با سری گوشی‌های هوشمند گلکسی اس ۲۴ در ابتدای سال جاری معرفی شد.

در دیگر خبرها ردیاب گلکسی SmartTag 2، جدیدترین ردیاب سامسونگ، احتمالاً اولین بروزرسانی سیستم عاملی خود را دریافت کرده است. این ردیاب شی ۹ ماه پیش راه‌اندازی شد و پیشرفت‌های قابل توجهی در طراحی و عمر باتری به ارمغان آورد.

سامسونگ به‌روزرسانی نرم افزاری جدیدی را برای SmartTag 2 منتشر کرده است. این به‌روزرسانی نسخه نرم افزاری ۰.۲۰.۰۴ را ارائه می‌کند، اما اشاره‌ای به آنچه که بهبود یافته است، نیست. این به‌روزرسانی در اوایل این هفته منتشر شد، اما ممکن است همه به طور همزمان آن را دریافت نکنند.

 در اخباری مرتبط گلکسی A54 هفته گذشته پچ امنیتی ژوئن ۲۰۲۴ را دریافت کرد. با این حال، شرکت آن را فقط برای نوع قفل شده گوشی هوشمند ایالات متحده، که دارای شماره مدل SM-A546U است، در دسترس قرار داده بود. اکنون، این برند در حال گسترش آخرین به‌روزرسانی امنیتی به دو نوع دیگر از دستگاه است، یکی که در اروپا به فروش می‌رسد و دیگری که در سطح بین‌المللی به فروش می‌رسد، که به ترتیب دارای شماره مدل‌های SM-A546B و SM-A546E هستند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا