اخبار تکنولوژی

گوشی آیکیو ۱۳ محصول پرتوان ویوو خواهد بود

انتظار می‌رود که گوشی آیکیو ۱۳ بزودی رونمایی شود زیرا این گوشی بخشی از چندین افشاگری و شایعات اخیر بوده است. یک منبع آگاه ادعا کرده  که جانشین iQOO 12 ممکن است با تغییر طراحی قابل توجهی همراه باشد.

یک مشاور دیگر چندین مشخصات کلیدی گوشی مورد انتظار از جمله پردازنده، نمایشگر، دوربین، باتری و جزئیات شارژ را فاش کرده است. برخی از این جزئیات قبلاً اشاره شد. قابل ذکر بوده که iQOO 12 ابتدا در نوامبر ۲۰۲۳ در چین رونمایی شد و در دسامبر همان سال در هند عرضه شد. بر اساس یک پست Weibo توسط Panda is Bald، آیکیو ۱۳ می‌تواند با طراحی نوار نور عرضه شود.

انتظار می‌رود این طراحی شبیه به نسل اول گوشی‌های هوشمند iQOO باشد که در آن یک نوار نور عمودی در عمق حدود ۱ میلیمتری در پنل عقب شیشه‌ای تعبیه شده است. به نظر می‌رسد که این یک انحراف از طراحی فعلی iQOO 12 بوده که دارای ماژول دوربین عقب است. در همین حال، Yogesh Brar (@heyitsyogesh) اطلاعات کلیدی آیکیو ۱۳ را در یک پست X فاش کرد.

طبق اطلاعات بدست آمده، iQOO 13 دارای صفحه نمایش ۶.۷۸ اینچی ۲K اولد با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است. این گوشی احتمالاً از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام قدرت می‌گیرد. ممکن است با ساختار دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب عرضه شود.

منبع اطلاعاتی اضافه کرد که گوشی جدید آیکیو احتمالاً دارای یک واحد دوربین سه گانه عقب است که شامل یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین عکاسی ۵۰ مگاپیکسلی و یک لنز تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از زوم اپتیکال ۲ برابر است. انتظار می‌رود دوربین سلفی این گوشی دارای سنسور ۱۶ مگاپیکسلی باشد. این گوشی می‌تواند یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۱۰۰ واتی داشته باشد.

گوشی آیکیو ۱۳ یک مدل تمام عیار

در دیگر خبرها سری آیکیو Z9s قرار است در ۲۱ آگوست رونمایی شود و بزودی باید شاهد انتشار اطلاعات بیشتری از این خانواده گوشی میان رده داشته باشیم. صفحه لندینگ این سری در چند روز گذشته در وب سایت رسمی به صورت زنده منتشر شده است. با این حال، صفحه به روز شده اکنون مشخصات کلیدی هر دو گوشی هوشمند این سری را نشان می‌دهد.

iQOO Z9s دارای صفحه نمایش OLED با لبه خمیده ۱۲۰ هرتزی است که از چیپست Dimensity 7300 قدرت می‌گیرد. این گوشی با باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی عرضه خواهد شد، اما این شرکت قابلیت شارژ سریع Z9s را به اشتراک نمی‌گذارد. در قسمت عفب، دوربین دوگانه، از جمله سنسور ۵۰ مگاپیکسلی سونی IMX882 با OIS، همراه با یک لنز ۲ مگاپیکسلی پرتره، همراه با فلاش LED حلقه‌ای مجهز است.

این گوشی دارای شاسی استاندارد IP64 با مشخصات باریک ۷.۴۹ میلیمتری خواهد بود. دستگاه در رنگ‌های سبز اونیکس و مات تیتانیوم عرضه خواهد شد. از سوی دیگر، آیکیو Z9s Pro دارای صفحه نمایش OLED با لبه خمیده ۱۲۰ هرتز با حداکثر روشنایی محلی ۴۵۰۰ نیت است. چیپست اسنپدراگون ۷ نسل ۳ انرژی آن را تامین می‌کند و همان باتری ۵۵۰۰ میلی آمپرساعتی را با پشتیبانی از شارژ سریع ۸۰ واتی در خود جای می‌دهد.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا