اخبار تکنولوژی

گوشی اپل آیفون SE4 با نمایشگر اولد همراه می شود

طبق گزارش The Elec، اپل ممکن است تا سال ۲۰۲۵ خط آیفون SE مقرون به صرفه خود را با صفحه نمایش OLED ارتقا دهد. در حال حاضر، SE تنها آیفونی است که هنوز از فناوری LCD استفاده می‌کند، بنابراین این تغییر آن را با برتری بیشتر اپل مطابقت می‌دهد. گفته شده گوشی اپل آیفون SE4 قرار است به این فناوری مجهز شود.

نمایشگرهای OLED رنگ‌های روشن‌تر، مشکی عمیق‌تر و کیفیت کلی تصویر بهتر را در مقایسه با LCD ارائه می‌دهند. با وجود این، به نظر می‌رسد تمرکز اصلی اپل روی کاهش هزینه‌های آیفون SE 4 است. طبق گزارش‌ها، دو سازنده بزرگ نمایشگر، سامسونگ و BOE، برای تامین صفحه‌نمایش‌های جدید اپل با هم رقابت می‌کنند.

حتی اگر پنل‌های OLED معمولاً هزینه بیشتری برای تولید دارند، اپل می‌تواند به‌طور بالقوه به دلیل رقابت شدید بین تامین‌کنندگان، مقرون به صرفه بودن SE را حفظ کند. سامسونگ که شایعه شده کمترین قیمت را ارائه کرده، ممکن است اکثر سفارشات را تضمین کند. اگر در مورد اعداد صحبت کنید، طبق گزارش‌ها، سامسونگ و BOE قیمت‌هایی از ۳۰ تا ۴۰ دلار برای مدل ارزان قیمت ارائه کرده‌اند، که ظاهراً سامسونگ مقرون به صرفه‌ترین قیمت را با ۳۰ دلار برای هر دستگاه ارائه می‌دهد، در حالی که محدودیت BOE به ۳۵ دلار می‌رسد.

اپل آیفون SE4 ارتقا پیدا خواهد کرد

Tienma، یک تولید کننده نمایشگر چینی، گران‌ترین قیمت را برای قطعه آیفون SE 4 با قیمت ۴۰ دلار ارائه کرده است. با توجه به سابقه سامسونگ با اپل و کمترین قیمت احتمالی آن، احتمالا اکثر سفارشات را دریافت خواهد کرد و پس از آن BOE. قیمت‌های اعلام شده توسط هر شرکت برای پنل‌های OLED تا یک سوم کمتر از پنل استفاده شده در آیفون ۱۵ است و به اپل فضای کافی برای ایجاد حاشیه مناسب برای فروش هر آیفون SE 4 می‌دهد.

اپل هنوز شریک تولید خود را نهایی نکرده و طبق گزارش‌ها به دنبال قیمت ارزان‌تر در محدوده اواسط ۲۰ است. در حالی که تاریخ دقیق عرضه نامشخص است، شایعات حاکی از یک بازه زمانی ۲۰۲۵ برای آیفون SE 4 هستند. باید منتظر ماند تا سال آینده شاهد معرفی چنین گوشی اقتصادی از سوی اپل باشیم.

تاکنون شایعات مختلفی منتشر شده اما هیچ یک به تایید یا تکذیب اپل نرسید. انتظار داریم بزودی اخبار بیشتری در اختیار قرار گرفته و شایعات کمتری باشند.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا