اخبار تکنولوژی

گوشی اکسپریا ۱۰VI سونی معرفی شد

همانطور که انتظار داشتیم، سونی امروز از دو گوشی جدید اکسپریا رونمایی کرد. این دو مدل Xperia 1 VI و اکسپریا ۱۰VI هستند. مدل نخست یک گوشی پرچمدار است در حالی که دومی یک مدل میان رده. Xperia 10 VI به‌عنوان جانشین Xperia 10 V سال گذشته معرفی شد. این برند تغییرات جزئی در جدیدترین نسخه ایجاد کرده و  برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید.

اکسپریا ۱۰VI همچنان به دارای طراحی بلند است و نسبت تصویر ۲۱:۹ دارد. مدلی که صفحه نمایش ۶.۱ اینچی اولد Triluminious با وضوح +FHD و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز شامل آن شد. نمایشگر همچنین محافظ Corning Gorilla Glass Victus دارد و دستگاه دارای گواهی IP68 برای محافظت در برابر برابر گرد و غبار و آب است. یک اسکنر اثر انگشت جانبی در دکمه پاور تعبیه شد.

سونی Xperia 10 VI دارای طراحی مینیمالیستی با یک قسمت برجسته به شکل بیضی در سمت چپ بالای پنل عقب است که شامل دو سنسور دوربین شده و توسط یک واحد فلاش LED همراهی می‌شود. سیستم دوربین شامل یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با OIS همراه با یک لنز فوق عریض ۸ مگاپیکسلی می‎‌شود. سونی دستگاه تله فوتو را از مدل قبلی خود کنار گذاشته و یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی در جلو وجود دارد.

از نظر صدا ، سونی Xperia 10 VI مجهز به بلندگوهای استریوی با گواهی ۳۶۰ Reality Audio، DSEE Ultimate، ضبط استریو و aptX تطبیقی است. در بخش سخت افزاری، Xperia 10 VI پردازنده Snapdragon 6 Gen 1 دارد و دارای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی قابل ارتقا از طریق اسلات کارت microSD است.

اکسپریا ۱۰VI از راه رسید

این گوشی هوشمند انرژی خود را از یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۳۰ واتی می‌گیرد. از نظر نرم افزاری، با اندروید ۱۴ با سه سال بروزرسانی سیستم عامل تضمین شده و چهار سال آپدیت امنیتی عرضه می‌شود. سونی Xperia 10 VI در رنگ‌های مشکی، سفید و آبی ارائه می‌شود. قیمت آن در بازارهای اروپا و بریتانیا به ترتیب ۳۹۹ یورو و ۳۴۹ پوند است. این گوشی برای پیش‌سفارش در دسترس بوده و فروش آن از اواسط ژوئن آغاز می‌شود.

در دیگر خبرها سونی چین با معرفی بلندگوی بی سیم قابل حمل سونی SRS-XB100 که اکنون برای پیش خرید با قیمت ۳۹۹ یوان (۵۵ دلار) در دسترس است، خط تولید صوتی خود را گسترش داده است. فروش رسمی قرار بوده از اول آوریل در JD.com آغاز شود و این اسپیکر در چهار رنگ مشکی، خاکستری، نارنجی و آبی ارائه می‌شود. این اسپیکر که ابتدا در ژوئیه سال گذشته در هند راه‌اندازی شد، اکنون راه خود را به بازار چین باز کرده است.

با توجه به مشخصات، این بلندگوی سبک و جمع و جور با طراحی استوانه‌ای تنها ۲۷۴ گرم وزن دارد و دارای یک بند تعلیق دوگانه قابل جدا شدن برای حمل آسان است. قسمت پایین دارای طراحی سیلیکونی ضد لغزش برای پایداری در حالت عمودی است.

در قسمت صدا، این اسپیکر مجهز به یک بلندگو با برد کامل و یک رادیاتور غیرفعال برای صدای واضح و باس قوی است. فناوری منحصربه‌فرد DSP سونی، محدوده پاسخ‌دهی فرکانس پایین را برای افزایش باس ارتقا می‌دهد. این اسپیکر همچنین دارای یک پردازنده پخش صدا برای پخش گسترده‌تر صدا است.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا