اخبار

گوشی های گوگل پیکسل با قیمت پایه ۶۴۹ دلاری به بازار عرضه میشوند

در راستای شایعات از پیش درز کرده پیرامون مشخصات و ویژگی گوشی های گوگل پیکسل (Google Pixel) که امسال جایگزین سری نکسوس می‌شوند، امروز برخی منابع وابسته به گوگل فاش کردند که دو گوشی گوگل پیکسل ایکس و پیکسل ایکس ال با قیمت پایه ۶۴۹ دلاری به بازار عرضه خواهند شد.
علاقه‌مندان به برند نکسوس بدون شک در جریان هستند که اصلی‌ترین ویژگی این سری، قیمت مقرون به صرفه و پشتیبانی دائمی گوگل بوده است، حال آنکه به نظر می‌رسد تنها قابلیت پشتیبانی خاص گوگل به برند پیکسل به ارث رسیده است و بدین ترتیب دیگر نباید منتظر گوشی‌هایی ارزان قیمت با سخت افزاری قدرتمند باشیم.
در همین راستا صبح امروز منابع وابسته به گوگل فاش کردند که گوشی های گوگل پیکسل با قیمت پایه ۶۴۹ دلاری به بازار عرضه خواهند شد. البته منبع خبر مدعیست که این قیمت مربوط به گوشی پیکسل (Pixel) بوده و این یعنی آنکه احتمالا مدل بزرگ‌تر آن که با نام پیکسل ایکس‌ال (Pixel XL) شناخته می‌شود، ممکن است با قیمتی به مراتب بیشتر فروخته شود.
لازم به یادآوریست که ساکنین مانتین ویو به صورت رسمی در توئیتر تائید کردند که گوشی های گوگل پیکسل در تاریخ ۱۳ مهرماه معرفی می‌شوند، از این رو برای پی بردن به صحت سقم این شایعات نیاز نیست مدت زمان زیادی صبر کنیم. در سوی دیگر به نظر می‌رسد دلیل اصلی این افزایش قیمت محصولات جدید گوگل، بهره‌مندی پیش‌فرض گوشی های گوگل پیکسل از پروژه MVNO است.
این پروژه طرح و برنامه‌ریزی خاص گوگل به منظور خدمات‌دهی بهتر به شیوه‌ی وایرلس و بی‌سیم است که به موجب آن کاربران سری محصولات هوشمند این شرکت نظیر گوشی‌های گوگلی در ایالات متحده قادر خواهند بود که با شیوه‌های سریع‌تر و پیشرفته‌تری از اتصال شبکه‌های بی‌سیم و ارتباطی به منظور گشت و گذار در اینترنت، برقراری تماس و ارسال پیام و… استفاده کنند.
علاوه بر این گوگل در ایالات متحده گوشی های جدید خود را علاوه بر فروشگاه گوگل پلی، با همکاری اپراتور ورایزون عرضه می‌کند. خریداران همچنین قادر خواهند بود گوشی های پیکسلی خود را با پرداخت مبالغ ۹۹ و ۱۱۹ دلاری به مدت یک سال بیمه کنند.
طی اسنادی از پیش منتشر شده، سری گوشی های پیکسل گوگل از نسخه بازبینی شده چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ کوالکام به همراه میزان حافظه رم چهار گیگابایتی استفاده خواهند کرد. از طرفی شاید جالب باشد بدانید که این دو گوشی به طور پیش‌فرض نسخه ۷٫۱ سیستم عامل اندروید موسوم به نوقا را به اجرا در خواهند آورد. به آن معنا که در هنگام معرفی آن‌ها، گوگل به‌روزرسانی جدید از اندروید نوقا را عرضه خواهد کرد که این دو گوشی آن را به همراه خواهند داشت.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا