اخبار تکنولوژی

گوشی Galaxy Quantum 5 سامسونگ معرفی شد

سامسونگ گوشی Galaxy Quantum 5 را به تازگی رونمایی کرده است، یک نسخه بسیار ایمن از تلفن هوشمند Galaxy A55، که به طور خاص برای بازار کره جنوبی طراحی شده است. سامسونگ با همکاری SK Telecom و ID Quantique، گوشی Quantum 5 را به یک تراشه امنیتی رمزنگاری کوانتومی مجهز کرده تا قابلیت‌های امنیتی آنلاین خود را افزایش دهد.

تراشه ژنراتور تصادفی کوانتومی Quantique (QRNG) از فیزیک کوانتومی برای تولید اعداد تصادفی استفاده می‌کند. بر خلاف ژنراتورهای شماره تصادفی سنتی، که می‌تواند تحت تأثیر عوامل بیرونی باشد، QRNGها اعدادی را تولید می‌کنند که واقعاً تصادفی و غیرقابل پیش بینی هستند. این اعداد سپس در فرآیند رمزگذاری/رمزگشایی داده‌های حساس مانند بیومتریک یا رمزهای عبور استفاده می‌شوند. به غیر از گنجاندن تراشه QRNG، دستگاه تقریباً یک گلکسی A55 است.

سامسونگ Quantum 5 دارای صفحه نمایش ۶.۶ اینچی Super AMOLED با وضوح FHD+ و میزان تجدید ۱۲۰ هرتز است. این دستگاه از چیپست Exynos 1480 استفاده می‌کند، با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی همراه شده و دارای سیستم عامل اندروید ۱۴ هم است. این دستگاه مجهز به تراشه ژنراتور تصادفی کوانتومی (QRNG) از ID Quantique است.

مشخصات دوربین گوشی شامل یک دوربین عقب اولیه ۵۰ مگاپیکسلی ، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید، یک دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی و یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی می‌شود. علاوه بر این، دارای یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپرساعتی است که از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کند.

با قیمت KRW 618.200 (465 دلار) ، گوشی Quantum 5 در سه گزینه رنگی موجود است: سفید، یاسی و آبی دریایی عرضه خواهد شد.

گوشی Galaxy Quantum 5 از راه رسید

گوشی Galaxy Quantum 5 سامسونگ معرفی شد

در دیگر خبرها سامسونگ ممکن است در حال آماده شدن برای عرضه گوشی Galaxy F05 بزودی باشد. قبل از هر اعلامیه رسمی، تصویر رندر آن با رنگ آبی نشان داده شده است. رندرها گلکسی F05 را با نمایشگر ناچ و دوربین دوگانه در عقب نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد F05 از طراحی مشابه گوشی‌های سری گلکسی F سامسونگ برخوردار است. به نظر می‌رسد که یک پنل عقب چرمی دارد. انتظار داریم F05 به عنوان جانشین گلکسی F04 سال گذشته عرضه شود.

رندرهای ادعایی گوشی Galaxy F05 توسط ۹۱Mobiles به اشتراک گذاشته شد. رندرهای رسمی نشان از تفاوت‌های جزئی طراحی در مقایسه با F04 دارند. آنها گوشی را در رنگ آبی با بریدگی ناچ روی نمایشگر نشان می‌دهند که دوربین سلفی را در خود جای داده است. به نظر می‌رسد که پنل عقب با روکش چرمی دارد.

به نظر می‌رسد گلکسی F05 دارای دوربین دوگانه عقب باشد. به نظر رسیده این گوشی مانند مدل قبلی خود دارای برآمدگی دوربین باشد و حسگرها به صورت عمودی در کنار فلاش LED قرار گرفته است. دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور در لبه سمت راست آن قرار گرفته‌اند. مانند گلکسی F04، گمان می‌رود که گلکسی F05 به عنوان یک گوشی ابتدایی معرفی شود. پیشتر در سایت‌های Wi-Fi Alliance و گواهی BIS مشاهده شده بود که نشان می‌داد رونمایی نزدیک خواهد بود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا