اخبار تکنولوژی

پردازنده Exynos 2400 سامسونگ معرفی شد

Samsung Semiconductor رویداد System LSI Tech Day خود را در سن خوزه، کالیفرنیا برگزار کرد، جایی که ما نگاهی اجمالی به چیپست موبایل پرچمدار آتی یعنی پردازنده Exynos 2400 داشتیم. Exynos 2400 احتمالاً در سری Galaxy S24 به کار گرفته شود و به عنوان جانشین Exynos 2200 با نوید یک جهش عظیم در عملکرد عمل می‌کند.

سامسونگ ادعا می‌کند که Exynos 2400 در مقایسه با Exynos 2200 عملکرد CPU را ۱.۷ برابر افزایش می‌دهد و عملکرد هوش مصنوعی را ۱۴.۷ برابر می‌کند. سامسونگ یک ابزار هوش مصنوعی جدید طراحی شده برای تلفن‌های هوشمند آینده با نسل هوش مصنوعی متن به تصویر به روز شده معرفی کرد که روی صحنه نمایش داده شد..

پردازنده Exynos 2400 مجهز به یک تراشه گرافیکی Xclipse 940 مبتنی بر معماری AMD RDNA 3 است که ردیابی پرتوهای موبایلی را ارائه می‌کند که تجربه واقعی‌تری را در بازی‌ها با رندر سایه بهبودیافته، بازتاب‌ها و روشنایی جهانی به ارمغان می‌آورد.

بر اساس شایعات و فاش شدن بنچمارک اخیر، Exynos 2400 بر اساس آخرین فرآیند ۴ نانومتری LPP+ سامسونگ ساخته شد. این تراشه احتمالا یک CPU 10 هسته‌ای با پیکربندی ۱+۲+۳+۴ با تمام هسته‌های مبتنی بر معماری ARMv9 ارائه خواهد کرد. افشا نشان می‌دهد که هسته اصلی Cortex-X4 با فرکانس ۳.۱ گیگاهرتز در کنار ۲ هسته Cortex-A720 با فرکانس ۲.۹ گیگاهرتز است. وظایف کمتر سخت‌تر توسط ۳ هسته‌های Cortex-A720 با فرکانس ۲.۶ گیگاهرتز و ۴ هسته‌های Cortex-A520 با فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز انجام می‌شود.

پردازنده Exynos 2400 از راه رسید

انتظار می‌رود Exynos 2400 از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 پشتیبانی کند. همچنین شایعه شده که از سنسورهای دوربین ۳۲۰ مگاپیکسلی و فیلمبرداری ۸K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه از طریق ISP سفارشی کاملاً جدید خود پشتیبانی می‌کند. قابلیت اتصال از مودم جدید Exynos 5300 بهره خواهد برد که احتمالاً یکپارچه شده و اتصال ۵G را با اینترنت اشیاء باند باریک (NB-IoT)، شبکه‌های غیر زمینی (NTN) و ارتباطات ماهواره‌ای برای مواقع اضطراری ارائه می‌دهد.

در دیگر خبرها سامسونگ در نظر دارد سری گلکسی اس ۲۴ را با فریم تیتانیومی همراه سازد. این خانواده پرچمدار سخت افزار قدرتمندی داشته و از طراحی بهبودیافته نسبت به نسل فعلی بهره می‌برند. برند کره‌ای در تلاش بوده سبد محصول خود را با مدل‌های قدرتمند و بهتری نسبت به قبل همراه سازد.

اطلاعات بیشتری در دست نیست و باید منتظر ماند تا مشخص شود برنامه این شرکت چیست.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا