اخبار

۱۰ میلیون درخواست برای لغو پیامک‌های انبوه !

تاکنون ۱۰ میلیون مشترک در بازه زمانی راه‌اندازی این سامانه، درخواست غیرفعال‌سازی سرویس پیامک انبوه داشته‌اند.
معاون رگولاتوری درباره سامانه غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده گفت: عملکرد سامانه غیرفعال‌سازی پیامک‌های ارزش افزوده طی مدتی که راه‌اندازی شده قابل قبول بوده و ۱۰ میلیون مشترک در بازه زمانی راه‌اندازی این سامانه، درخواست غیرفعال‌سازی سرویس پیامک انبوه داشته‌اند.
حسین فلاح جوشقانی اظهار داشت: ممکن است این سیستم با باگ‌هایی نیز روبه رو باشد، در صورت نارضایتی مشترکان از عملکرد این سامانه، به موارد دریافت شده، رسیدگی خواهیم کرد.
وی در مورد سرویس‌های ارزش افزوده که مشترکان موبایل مدعی‌اند، بدون درخواست آنها فعال می‌شود، تاکید کرد: تاکنون حتی یک مورد نیز با این مساله مواجه نشده‌ایم.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بیان کرد: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده با راه‌اندازی سامانه ۸۰۰ بسیار مدیریت شده و کنترل شده است؛ ممکن است برخی مشترکان به دلیل دریافت حجم بالایی از پیامک طی شبانه روز، متوجه پیامک‌هایی که ویژگی ارزش افزوده دارند نباشد و ناخواسته آن را فعال کنند. در این صورت این عضویت برای آنها هزینه درپی خواهد داشت. اما اینکه سرویسی بدون تایید مشترک به صورت اتوماتیک فعال شده باشد و از شارژ مشترک کسر شود، تاکنون اتفاق نیافتاده است. درصورتی که مشترکی مدعی است که پیامک ارزش افزوده بدون اطلاع برای وی فعال شده و هزینه در پی دارد، به سامانه پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ مراجعه کند.
جوشقانی در مورد مواردی که مشترک با وجود درخواست لغو سرویس، همچنان پیامک تبلیغاتی و یا ارزش افزوده دریافت می کند، توضیح داد: در این زمینه برخی نارضایتی هایی از سوی مشترکان گزارش شده است که در حال پیگیری موضوع هستیم و به صورت مصداقی این موارد را بررسی می کنیم.
معاون رگولاتوری به عدم اطلاع رسانی مناسب در مسابقات پیامکی تلویزیونی به عنوان نمونه این موضوع اشاره کرد و گفت: در بسیاری از موارد، این مسابقات پیامکی به دلیل عدم اطلاع مشترکان ، باعث دریافت هزینه ناخواسته از مشترکان شده است.
وی تاکید کرد: به دنبال راهکاری هستیم که فرآیند شرکت در مسابقات پیامکی قبل از ورود و عضویت فرد به سرویس، اطلاع رسانی شود و مشترک بداند چه هزینه‌ای بابت شرکت در این مسابقه باید پرداخت کند. البته این موضوع مربوط به عملکرد اپراتورهای موبایل نمی‌شود و شرکت‌های ارائه دهنده سروی‌های پیامکی باید این راهکار را اجرایی کنند.
 
منبع : کلیک

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا