اخبار

۵ افزونه کاربردی برای جیمیل و گوگل در مرورگر فایرفاکس

ممکن است از جمله افرادی باشید که مرورگر گوگل کروم را به عنوان ابزار پیش‌فرض وبگردی خود انتخاب نکرده‌اید، اما این مرورگر ارتباط بسیار خوبی با گوگل دارد. البته به دلیل پشتیبانی مرورگر فایرفاکس از افزونه‌ها، شما می‌توانید بسیاری از سرویس‌های مورد علاقه گوگلی خود و ابزارهای دیگر را به صورت مستقیم در مرورگرتان در دسترس داشته باشید. در ادامه می‌خواهیم ۵ مورد از افزونه‌های کاربردی گوگل برای مرورگر فایرفاکس را به شما معرفی کنیم.

افزونه Gmail Notifier

اگر دائما برای بررسی ایمیل خود با مرورگرتان وارد سرویس Gmail می‌شوید این کار ممکن است بهره‌وری‌ شما را کاهش دهد. بهترین راه حل آن است که روزانه چند مرتبه در فاصله‌های زمانی مشخص، Inbox ایمیل خود را بررسی کنید. اما اگر روش یاد شده مناسب شما نیست می‌توانید از افزونه Gmail Notifier استفاده کنید.

Gmail Notifier در صورتی که ایمیل جدیدی دریافت کنید، با نشان دادن هشدار در یک پنجره در بخش system tray شما را از آن آگاه می‌کند. بدون اینکه نیاز به باز کردن مرورگر داشته باشید می‌توانید ایمیل مورد نظر را بخوانید، حذف کنید یا آن را به پوشه بایگانی خود انتقال دهید. بهتر از همه این امکانات، قابلیت پشتیبانی از چند حساب کاربری گوگل به صورت همزمان در این افزونه است.

دانلود افزونه

افزونه Integrated Inbox for Gmail and Google App (اینباکس یکپارچه جیمیل و سرویس‌های گوگل)

گوگل روش دسترسی به سرویس‌های محبوب خود مانند گوگل درایو را بسیار آسان کرده، اما هر کدام از این سرویس‌ها را باید در یک تب جداگانه باز کنید و همین امر باعث کند شدن عملکرد مرورگر خواهد شد. افزونه Integrated Inbox for Gmail and Google Apps همه این سرویس‌ها را به صورت یکجا در دسترس‌تان قرار می‌دهد و در کنار آن امکان دسترسی به سرویس ایمیل گوگل یعنی جیمیل نیز فراهم است.

به محض اینکه افزونه مورد بحث را نصب کنید، شما به بخشی هدایت می‌شوید تا سرویس‌های مورد نظرتان را آنطور که دوست دارید شخصی سازی کرده و تعیین کنید آیا دسترسی به جیمیل را می‌خواهید یا خیر. این سرویس‌ها هر کدام به صورت یک آیکون در لیست ظاهر می‌شوند. پلن پیش‌فرض رایگان به شما اجازه می‌دهد تا دو سرویس را با مرورگر فایرفاکس خود یکپارچه سازی کنید، اما پلن‌های Plus و Pro که قیمت آن‌ها به ترتیب ۲۹ و ۴۹ دلار در سال است، امکان اضافه کردن سرویس‌های بیشتر را به کاربر می‌دهند. علاوه بر سرویس‌های گوگل در این پلن‌ها می‌توان حساب‌هایی نظیر توییتر و فیسبوک را هم یکپارچه سازی کرد.

دانلود افزونه

افزونه GDrive Panel

GDrive همان Google Drive است و این افزونه باعث می‌شود نیاز به باز کردن تب جدید نداشته باشید. با کلیک روی آیکون GDrive Panel می‌توانید به صورت مستقیم به سرویس drive.google.com وارد شوید. افزونه یاد شده باعث می‌شود سرویس گوگل درایو به صورت یک لایه روی مرورگر فایرفاکس قرار بگیرد و هر جا که نیاز به فایل‌هایتان در این فضای ابری داشته باشید می‌توانید از این طریق مستقیما به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

دانلود افزونه

افزونه Google Shortcuts (میانبرهای گوگل)

همانند GDrive Panel، این افزونه نیز باعث می‌شود دسترسی شما به سرویس‌های مورد نظر گوگلی‌تان ساده‌تر شود و این کار فقط با فشردن یک دکمه قابل انجام خواهد بود. کلیک روی آیکون میانبر هر سرویس که در نوار ابزار مرورگرتان اضافه می‌‌شود، یک پنل جدید را باز خواهد کرد که شامل آیکون‌های ۱۰۱ مورد از ابزارهای گوگل می‌شود. از جمله این ابزارها می‌توان به موتور جستجوگر گوگل، یوتیوب، پیکاسا، سرویس Google Analytics و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.
دانلود افزونه

افزونه Google Translator (مترجم متن گوگل)

گاهی ممکن است نیاز باشد تا محتوای یک وب‌سایت به زبانی غیر از انگلیسی هم در دسترس باشد. برای این کار می‌توانید به سرویس مترجم متن گوگل مراجعه کنید و آدرس Url صفحه مورد نظرتان را در آن قرار دهید تا صفحه یاد شده به زبان مورد نظر نمایش داده شود. اما افزونه Google Translator به شما اجازه می‌دهد تا عملیات ترجمه را با روشی آسان‌تر انجام دهید و برای این‌کار نیازی به استفاده از سرویس تحت وب مترجم متن گوگل هم نخواهید داشت. این افزونه یک کلید میانبر به نوار ابزار فایرفاکس اضافه می‌کند. کافی است متن مورد نظر را به حالت انتخاب در آورده و سپس روی T قرمز رنگ کلیک کنید! به همین راحتی بدون نیاز به کپی متن به مرورگر یا انجام مراحل اضافی دیگر.

دانلود افزونه

منبع PCworld
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا