اخبار

۵ راه برای استفاده از تلفن همراه قدیمی

۵ راه برای استفاده از تلفن همراه قدیمی

تلفن همراه قدیمی

بسیاری از افراد امروزه با خرید تلفن همراه جدید، دستگاه قبلی خود را نیز نگه می‌دارند. این افراد اغلب به‌هیچ‌عنوان از دستگاه قدیمی خود استفاده نمی‌کنند و به‌نوعی آن را به‌عنوان یک کالای بدون ارزش مادی در خانه خود نگه‌داری می‌کنند. مسلما راه‌هایی مانند جداسازی قطعات و بازیافت این دستگاه‌ها وجود دارد اما بر اساس مطالعات انجام‌شده تنها ۱۳ درصد کاربرانی که تلفن همراه قدیمی خود را نیز نگه‌داشته‌اند این کار را انجام می‌دهند.

با این حال روش‌های استفاده از تلفن‌های همراه قدیمی به بازیافت محدود نمی‌شود و راه‌های بسیار مختلفی برای استفاده بهینه از آن‌ها وجود دارد. در ادامه چندین راه برای این منظور ذکرشده است:

۱.            استفاده از این دستگاه برای کارهای آموزشی و سرگرمی کودکان

شما می‌توانید با خاموش کردن بخش تنظیمات تلفن همراه هوشمند قدیمی خود آن را برای استفاده کودکان مناسب بکنید. این اقدام در آیفون با رفتن به Settings app > General > Restrictions > Set a passcode and turn restrictions on ممکن خواهد بود و در دستگاه‌های اندرویدی نیز رفتن به Settings > Users > Add user or profile چاره کار است. با انجام این دستورها می‌توانید به دانلود نرم‌افزارهای آموزش کودکان پرداخته و از دستگاه قدیمی خود برای این منظور استفاده کنید.

۲.            تبدیل تلفن همراه قدیمی به یک ام پی تری پلیر اختصاصی

با این کار می‌توانید حافظه دستگاه جدید خود را از پر شدن با موسیقی‌های موردعلاقه آزاد کنید. همچنین پخش موسیقی می‌تواند باتری تلفن همراه شما را زودتر خالی کند. انجام این کار باعث می‌شود که نه‌تنها حافظه داخلی دستگاه اصلی شما آزادتر باشد بلکه باتری آن نیز مدت بیشتری دوام بیاورد

۳.            استفاده از آن به‌عنوان یک رادیوی دیجیتالی

امروزه نرم‌افزارهای رایگان و بسیار متعددی برای دستگاه‌های همراه هوشمند ارائه شده است که با کمک آن می‌توان دستگاه را به یک رادیوی سیار تبدیل کرد. اگر شما از آن دسته افراد علاقه‌مند به برنامه‌های رادیویی هستید این امکان برای شما بسیار مکفید خواهد بود.

۴.            تبدیل دستگاه یادشده به یک دستگاه برای بازی‌های کامپیوتری

اگر دستگاه قدیمی شما ازنظر پردازنده در شرایط مناسبی قرار دارد می‌توانید آن را به یک دستگاه اختصاصی برای بازی‌های کامپیوتری خود تبدیل کنید. به‌هیچ‌عنوان نگران قدرت پردازنده دستگاه خود نباشید زیرا بالاخره برای هر پردازنده با هر قدرتی بازی کامپیوتری اختصاصی آن وجود دارد

۵.            استفاده از این دستگاه به‌عنوان یک دوربین مداربسته

شما می‌توانید با کار گذاشتن تلفن همراه قدیمی خود در منزل و استفاده از دوربین آن دستگاهتان را به یک دوربین مداربسته تبدیل کنید.

تمامی این راه‌ها شاید بتواند موجب ترغیب شما به خارج کردن دستگاهتان از جعبه قدیمی‌اش و استفاده مجدد و مفید از آن شود.

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا