اخبار تکنولوژی

سری گوشی شیائومی ۱۴ با دوربین لایکا و سیستم عامل جدید معرفی شد

شیائومی گوشی‌های پرچمدار جدید خود، سری گوشی شیائومی ۱۴ را در دو مدل پرو و استاندار معرفی کرد. این شرکت آنها را در چین طی یک رویداد مطبوعاتی اختصاصی اعلام کرد. عرضه جهانی یا اواخر امسال یا در سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد گرفت.

با این حال، ممکن است متوجه شوید که Xiaomi 14 Ultra در اینجا معرفی نشده است. این گوشی احتمالا در تاریخ دیگری وارد بازار خواهد شد. شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو چندین بار قبل از عرضه رویت شدند و شیائومی حتی رندرهای رسمی خود را به اشتراک گذاشت.

اول از همه، این دو گوشی بسیار شبیه به هم هستند. آنها زبان طراحی یکسانی دارند، اما تفاوت‌هایی وجود دارد. شیائومی ۱۴ با صفحه نمایش تخت عرضه می‌شود، در حالی که مدل «پرو» دارای صفحه نمایش خمیده است. هر دو دارای حاشیه‌های بسیار نازک و حفره دوربین جلو وسط نمایشگر هستند.

آنها از فلز و شیشه ساخته شدند، به هر حال، اکثر مدل‌های پرچمدار چنین است. مدل صورتی شیائومی ۱۴ دارای بدنه عقب از جنس چرم گیاهی است. در رابطه با شیائومی ۱۴ پرو، از هر چهار نسخه، سه نسخه نیز شیشه + فلز هستند، همان سه مدل شیائومی ۱۴. اینها مدل‌های مشکی، سبز و سفید هستند. چهارمین مدل شیائومی ۱۴ پرو «نسخه ویژه تیتانیوم» نام دارد و همانطور که می‌توانید حدس بزنید، قاب آن از تیتانیوم ساخته شده است.

شیائومی ۱۴ پرو نیز بزرگ‌تر از شیائومی ۱۴ است. هر دو دارای اضلاع صاف و یک جزیره دوربین مربعی در عقب هستند. هر گوشی دارای سه دوربین در پشت بوده، اما تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

سری گوشی شیائومی 14

شیائومی ۱۴ دارای صفحه نمایش ۶.۳۶ اینچی ۱.۵K (2670 در ۱۲۰۰) با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز است. این صفحه نمایش LTPO بوده و نرخ نوسازی آن به ۱ هرتز کاهش می‌یابد. این پنل تخت بوده و می‌تواند تا ۳۰۰۰ نیت در هنگام روشنایی افزایش یابد. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ این گوشی را قدرت بخشیده، در حالی که دستگاه در نسخه رم ۸ گیگابایتی، ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی LPDDR5X به فروش می‌رسد. این سه مدل به ترتیب دارای ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت و ۱ ترابایت حافظه فلش UFS 4.0 است.

یک باتری ۴۶۱۰ میلی آمپرساعتی با سرعت شارژ سیمی ۹۰ واتی تعبیه شد و شارژ بی سیم ۵۰ واتی و شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی هم تدارک دیده شد. دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.6، لنز ۲۳ میلی‌متری، OIS)، حسگر اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی (۱۱۵ درجه FoV، دیافراگم f/2.2) و حسگر تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم تدارک دیده شد که هر سه توسط لایکا توسعه یافتند. البته دوربین اصلی شامل لنز جدید Leica Summilux می‌شود.

این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است و اندروید مبتنی بر HyperOS جدید شیائومی در آن تعبیه شد. دو اسلات سیم کارت هم پشتیبانی می‌شود. این گوشی شامل بلندگوهای استریو شده و رنگ‌های آن رسما مشکی نیمه شب، سفید، سبز سنگی و صورتی کوهی برفی نامیده می‌شوند. ابعاد ۱۵۲در ۷۱ در ۸ میلیمتر بوده  و وزن آن ۱۹۳ گرم است.

سری گوشی شیائومی ۱۴ از راه رسید

شیائومی ۱۴ پرو دارای صفحه نمایش ۶.۷۳ اینچی ۲K (3200 در ۱۴۴۰) امولد است. این نیز یک پنل ۱۲۰ هرتزی LTPO است و نرخ نوسازی آن به ۱ هرتز کاهش می‌یابد. روشنایی آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد و این پنل خمیده است.

اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به این دستگاه را قدرت بخشیده، در حالی که پیکربندی آن ۱۲ گیگابایت و ۱۶ گیگابایت رم LPDDR5X است. بسته به مدل، می‌توانید ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت یا ۱ ترابایت حافظه فلش UFS 4.0 دریافت کنید. یک باتری ۴۸۸۰ میلی آمپرساعتی در بسته بندی موجود است. این گوشی از شارژ بی سیم ۱۲۰ وات، بی سیم ۵۰ وات و شارژ بی سیم معکوس ۱۰ واتی پشتیبانی می‌کند. شیائومی یک شارژر ۱۲۰ واتی نیز در جعبه دارد.

در بخش حسگر دوربین باید به دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (دیافراگم f/1.6، لنز ۲۳ میلی‌متری، OIS)، حسگر اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی (۱۱۵ درجه FoV، دیافراگم f/2.2) و حسگر تله فوتو ۵۰ مگاپیکسلی هم تدارک دیده شد که هر سه توسط لایکا توسعه یافتند. البته دوربین اصلی شامل لنز جدید Leica Summilux می‌شود.

سری گوشی شیائومی 14

این گوشی دارای گواهی IP68 برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار است و اندروید مبتنی بر HyperOS جدید شیائومی در آن تعبیه شد. دارای دو اسلات سیم کارت نانو، بلندگوهای استریو بوده و به طور رسمی در رنگ  سفید، سبز، مشکی و تیتانیومی به فروش می‌رسد. ابعاد این گوشی ۱۶۱ در ۷۵ در ۸ میلیمتر بوده و وزن ۲۲۳ گرمی دارد.

این گوشی‌ها در حال حاضر برای پیش خرید در چین در دسترس هستند، رویداد جهانی اواخر امسال یا در سه ماهه اول سال آینده برگزار می‌شود. شیائومی ۱۴ قیمت نسخه پایه آن ۵۴۶ دلار بوده و شیائومی ۱۴ پرو ۶۸۰ دلار است. برای کسب جزئیات بیشتر به سایت شیائومی مراجعه کنید و انتظار داریم بزودی با برگزاری رویداد جهانی شاهد عرضه در بازارهای بین المللی سری شیائومی ۱۴ باشیم.

مدتها بود که شایعاتی درباره این سری دریافت کردیم و درنهایت برند چینی با معرفی آنها به شایعات پایان بخشیده است و حقیقت را فاش کرد. انتظار داریم شیائومی ۱۴ اولترا در نیمه نخست ۲۰۲۴ معرفی و عرضه شود.


مواردی که می‌توانید مطالعه کنید:

 

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا